Ämelie
Trådstartare
Jag brukar rida en halvblodskille på 6år som är VÄRLDENS härligaste!! Han rör sig som en GUD och har så otroligt lätt för sig!! Det är bara det att 80% av gångerna jag rider honom så kastar han av mig! Han är världens lugnaste också helt plötsligt kan han bara explodera och göra en serie bocksprång och några bakut språng efter det! Han gör det inte för att han är rädd utan han är bara "lite" busig...Han är rätt så stor över 170cm och grövre i modellen... jag är bara 160 lång och väger mindre än 50kg och flyger som en liten vante när han håller på så här...
Har ridit honom till och från i 3år nu och börjar bli lite less på att få lite flyg turer...
Jag rider honom frivilligt och bara han slutar busa så mycket kommer jag få tävla honom i både hopp och dressyr om jag vill det...
Hur tusan ska jag göra för att hålla mig kvar? Klista fast arslet i sadeln kanske? nää, någon som har bra tips???
Har ridit honom till och från i 3år nu och börjar bli lite less på att få lite flyg turer...
Jag rider honom frivilligt och bara han slutar busa så mycket kommer jag få tävla honom i både hopp och dressyr om jag vill det...
Hur tusan ska jag göra för att hålla mig kvar? Klista fast arslet i sadeln kanske? nää, någon som har bra tips???