En tjockis till spindel *bildvarning*

Poxz

Trådstartare
Var ute i skogen idag och fick syn på en av de största lockespindlar jag sett. Åtminstone till kroppens storlek sett. Riktigt tjock var h*n. Dessutom såg jag när den fångade en skalbagge som den sedan satt i solen och mumsade på! Riktigt spännande faktiskt. Här är den lille (?) rackaren, hållandes i sitt stackars byte.

storspindel.jpg

Det är ett björklöv som ligger brevid. Man kan jämföra med det och se att den faktiskt var rätt enorm. Hur stora kan lockespindlar bli egentligen? *nyfiken*

Sv: En tjockis till spindel *bildvarning*

Jäklar :eek: den där skulle inte jag vilja springa på, har tillräckligt med janne långben här :crazy:

Jag levde nyss i lycklig ovisshet om att sådana jättespindlar inte fanns i Sverige. :crazy:

Vad äcklig! Undrar varför den är så stor? ... Hybrid? :cool:

I alla fall, googlade runt lite och en lockespindel ska tydligen vara mellan 5-10 mm.

Jag fick en hederlig ackel-rysning
Hujeda mig.

Jag kan arligt saga att jag hade borjat grata om jag hade sett den.

Vad jag har fatt hora sa ska det bara spindel ar i ar. Inte for att det kanske gor till eller fran, men har haft andra vanner som har stott pa storre exemplar av spindlar av vad de ska vara.

Fast den var gigantisk.

Jag haller med Heulwen, jag levde och sa lyckligt ovetande tills denna traden :mad:

Bara jag som inte tycker den var så stor?

Vi hittar större i källaren! Hade även en stor fet i sängen för några dagar sen.

Vad jag har fatt hora sa ska det bara spindel ar i ar. Inte for att det kanske gor till eller fran, men har haft andra vanner som har stott pa storre exemplar av spindlar av vad de ska vara.

Det har jag i och för sig också gjort, dock bara ett exemplar, och den jäkeln tog sig in i mitt rum :p Tur att det bara var en "liten" hoppspindel, men nog var den aningens större än vad de brukar vara.

Bildbevis :angel:

Stor för en lockespindel tycker jag att den är, men mest för dess konstigt utformade kropp. Annars brukar de ju vara runda. Utöver det så tycker jag nog inte den är så stor faktiskt.

Stor för en lockespindel tycker jag att den är, men mest för dess konstigt utformade kropp. Annars brukar de ju vara runda. Utöver det så tycker jag nog inte den är så stor faktiskt.

Jo, det var ju just det. Om man räknar till den totala diametern, med ben och allt, var den stor men inte märkvärdigt stor.

Däremot var just själva kroppen väldigt stor.

Jag kan inte ens se rubriken pa traden utan att det gar en rysning genom hela kroppen. (nar jag vet vad den innehaller)
:crazy:

Läskigt med så stora spindlar..............

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 156
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar