F
froggy
jo, nu undrar jag, varför "klappar" man en häst? visst, det betyder bra från vår synvinkel (människor), men i hästens synvinkel kan det väl inte betyda samma sak? vi är rovdjur, när vi klappar hästarna borde väl dom tycka att vi gör något dumt mot dom, liksom slår dom, eller att vi menar att dom var dåliga och därför får dom en "smäll".. jag vet inte vad ni tycker om det här, ni tycker säkert att det är en helt naturlig sak, och hästar vet visst att det betyder att dom är bra osv, men tänk efter egentligen, dom är inte människor, dom tänker inte lika som oss. så hur ska dom kunna veta att en klapp, som även kan tolkas som något annat, betyder bra?!
och så vill jag bara säga en sak till; klappa inte din häst efter ni vart ute å ridit och den är svettig. det gör ont på hästen och kan tolkas fel. tro mig, det är inte bara jag som tycket detta, jag har hört det av en riktig NH-tränare.
och så vill jag bara säga en sak till; klappa inte din häst efter ni vart ute å ridit och den är svettig. det gör ont på hästen och kan tolkas fel. tro mig, det är inte bara jag som tycket detta, jag har hört det av en riktig NH-tränare.