En stolt matte :)

Calazirya

Trådstartare
Så nu får vi ta och ägna en tråd till att berömma våra vänner, det har varit mycket negativt nu :angel:

Jag är iallafall mäkta imponerad och stolt över min "lilla" kis...

Vi har ju på allvar satt igång med träningen nu efter vårat sommarlov och nu är kisen super duktig på: sitt, stanna kvar och gå här ( vilket betyder att han får gå bredvid eller bakom, inte framför )

Stanna ( vid ex lös hund som skall korsa en väg eller vid möte längre fram ) börjar också sitta nu, men oftast blir det ett steg till :devil:

Är mycket stolt, kanske inga bamse steg framåt men han är trots allt i " jag hör ingenting" åldern :crazy:

Sv: En stolt matte :)

Chilla är ju lite över året och hon kan nu hit klockrent :banana: samt sitt, ligg, stanna, snurra, varsågod, höger tass, vänster tass, highfive, give me ten, kryp, gå ner, hopp upp,gå fint, "pitbullattack" (hon klättrar upp i knät och pussas :D ),skall...sen kommer jag inte på nåt mer men jag är mäkta stolt ;) .

Valpen är nu lite över 5 mån och han kan gå på rätt sida i koppel (oftast :angel: ), sitt, ligg och han lyssnar på sitt namn samt kommer då ma ropar det eller kom hit (än så länge iaf :smirk: ). Det är inte mycket men han är ju ung också så vi har ju tid på oss :)

Jag är imponerad att min ridgeback (med extrem fortplantningsinstinkt) nu slutar mumsa en tik i rumpan när jag säger till honom :crazy:

haha...jag hade en briardhanne inneboende förut och han blev inte ens på då han hade en löptik mitt framför nosen. Vi misstänker att han var gay :D

jag är stolt över min hund när hon är så otroligt snäll mot folk, barn, hundar mfl. morrar aldrig, svansen går i ett.
hon har aldrig försökt utamana mig eller nått sånt .. jag kan göra vad jag vill utan att hon blir sur ...

och så sitter "stanna" stenhårt nu ..hon stannar alltid ( om hon inte är uppe i ett mongorejs vill säga - då kan inget stoppa henne )

Min hund är aldrig tränad, men funkar jättebra hemma, vi bor på landet. (Ute bland folk & andra hundar blir det ju vilda västern i början.)

Han lämnar inte tomtgränsen, oavsett vad för spännande som kommer förbi på vägen, hund, häst, ungar, bil, cyklister mm.

Sen är han super tillsammans med 8 årige sonen, från att ha bitit honom, som 8 månaders unghund, (klantig matte som inte hade koll) är de nu som syskon.
De springer över varandra ligger på varandra och sover tillsammans, med sonen är våran hund jättelydig och lyder, loss, stanna & sitt.

Min hanne och min höglöpande tik ligger just nu och sover bredvid varandra i lugn och ro... Fast jag skulle ju inte våga lämna dem ensamma förstås.....*s*

Min kille :love: , nybliven tvååring, som farit mycket illa innan han fyllde ett har vunnit massor av vuxenpoäng de senaste dagarna. Han kan sitta som ett ljus när en tik passerar och som ett något darrigt ljus när hanhundar passerar.
Han sätter sig dessutom omedelbart när jag säger sitt i dessa sammanhang. Utöver det går han jättebra i koppel nuförtiden. :banana:

Briarder är förfinade varelser. De tänder inte på vad som helst vet du... Är du gay bara för att du inte gillar grannen med hår på ryggen och ölmage kanske? ;)

Dorro skrev:
Briarder är förfinade varelser. De tänder inte på vad som helst vet du... Är du gay bara för att du inte gillar grannen med hår på ryggen och ölmage kanske? ;)

Eller så hade han bara extremt dålig smak för HAN gillade grannen med hår på ryggen och ölmage ;)

Lilla fröken BC på 1,4 år har över sommaren lärt sig att ta kommandon när man vallar, Så nu vet hon vad höger, vänster, framåt, stanna, bakom och räcker är :) Bort har hon inte rikrigt hajat än och med hennes naturliga avstånd, så är det inget jag tyckt varit nödvändigt att träna heller :angel:

Vi gick förbi en hund idag utan att dra i kopplet!! Alltså, att lagotton inte drog i kopplet. Hon lyssnade uppmärksamt på mig.
Kan låta litet och fånigt, men vi har kämpat länge med det!

Kaka söker maka vet du. Gissar att B-hanen själv hade en del hår på ryggen. Magen måste betyda "mycket och gott godis, ofta". Tror jag det att han gillade den grannen. :)

Hmmm jaa jag kan ju försöka komma på något positivt att säga....... :angel: ;)
Nej men igår var faktiskt vovven riktigt trevlig. Hela dagen. Och så bra som vi fungerade tillsammans igår har vi nog inte gjort många dagar sedan han kom till oss...
Sen så är det ju faktiskt himla skönt att hän är så orädd och finner sig tillrätta överallt - inga miljöer eller ljud är läskiga enligt honom (och då har han ändå släpats med till väldigt hund-ovänliga ställen).

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 715
Senast: Milosari
·
Relationer Jag vill först och främst varna för det kan ev. bli ett rörigt inlägg. Men jag hoppas att du orkar läsa det! Kort bakgrundsinfo: *...
2
Svar
23
· Visningar
3 278
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 616
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar