En spark där bak?

Jag behöver duscha. Men jag vet inte hur jag ska orka få till det. Troligen skulle jag behöva en rejäl spark där bak. Och helst innan det blir mörkt. Jag vågar inte duscha när det är mörkt.

I morse kom boendestödet. Egentligen kommer de onsdagar men det blev ändrat den här veckan.

Jag lagade mat, diskade, bytte sängkläder, tog bort en hög ris som låg över min brunn, samt fixade till mina små pallkragar. Och så slängde jag de gamla sängkläderna i tvättmaskinen. Så jag har ju fått en del gjort. Kanske är därför energin inte riktigt räcker till en dusch. Men det skulle vara skönt att få det gjort, särskilt med tanke på att jag bäddat rent idag.

Jag behöver duscha. Men jag vet inte hur jag ska orka få till det. Troligen skulle jag behöva en rejäl spark där bak. Och helst innan det blir mörkt. Jag vågar inte duscha när det är mörkt.

I morse kom boendestödet. Egentligen kommer de onsdagar men det blev ändrat den här veckan.

Jag lagade mat, diskade, bytte sängkläder, tog bort en hög ris som låg över min brunn, samt fixade till mina små pallkragar. Och så slängde jag de gamla sängkläderna i tvättmaskinen. Så jag har ju fått en del gjort. Kanske är därför energin inte riktigt räcker till en dusch. Men det skulle vara skönt att få det gjort, särskilt med tanke på att jag bäddat rent idag.
Här kommer en spark i baken. Seså, hopp in i duschen nu direkt och så kan du njuta av känslan efteråt när du är klar. Det fixar du! Ju snabbare du tar tag i det desto bättre kommer det att kännas, och ingen risk för mörker.

När jag har jobbigt att ta mig till duschen brukar jag tänka att jag bara ska skölja av mig snabbt och inte tvätta håret, sen när jag väl börjat så är det ju skönt och jag får allt gjort ändå.
Skulle det funka för dig att tänka så @Wille ?

Nu är det gjort. Jag tvättade håret också för det var rejält skitigt och flottigt.

Jag lyckades också mangla påslakanet och örngotten som jag tvättat. Men underlakanet hade inte blivit rent i tvätten. Uppenbarligen har jag haft det så länge att skiten grott in. *Så äckligt* Nu tvättar jag den en gång till, denna gång i vanish.

Jag har chokladfläckar på alla mina lakan tror jag. Gillar choklad. :D
Mina vita handdukar som jag använder till ansiktet blir inte heller rena, tror de missfärgats av Basiron (kräm mot akne).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 383
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 723
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inget inbokat i helgen, varken idag eller i morgon. Så jag får inget gjort. Det är ju inte så att det saknas saker att göra men...
Svar
0
· Visningar
661
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?