En snabb fråga, måste ha svar!

Baddy96

Trådstartare
Får man tävla på två tävlingsplatser samma dag? Alltså om man först åker och rider en dressyrklass på morgonen och sedan åker och hoppar två klasser på en annan tävling på eftermiddagen? jag snackar LC nu så det är inga jätteansträngade starter för hästen.

Sv: En snabb fråga, måste ha svar!

Som jag tolkat TR så får en häst bara gör två starter per dag - oavsett gren/ grenar.

Oki, det var det jag misstänkte. men hade för mig att på lokal nivå så får hästen göra tre starter...tror att när jag och min kompis hade ponny tillsammans så startade vi tre gånger samma dag.

hittade nu i TR att det står att "man får endast anmäla till en tävling per tävlingsdag" typ så inte mycket att snacka om med andra ord

Ja och anledningen till det är ju att många anmälde sig till flera tävlingar samma dag för att öka chanserna att komma med på någon av tävlingarna. Här har man nog inte tänkt på de som skulle vilja tävla både hoppning och dressyr på samma dag.

Oki, det var det jag misstänkte. men hade för mig att på lokal nivå så får hästen göra tre starter...tror att när jag och min kompis hade ponny tillsammans så startade vi tre gånger samma dag.

Jepp, 3 gånger är okej om det är 2 olika ryttare (på samma tävling).

KL
Baddy96 - Var i TR hittade du detta? Vet ett ekipage som kom från hopptävling och hann starta i lokala dressyrtävlingen på hemmaklubben...

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025