en snabb fråga bara

Olympus

Trådstartare
Ska vad kostar en vaccination, alltså en vanlig årlig vaccination plus boutulismvaccination (per spruta) ska göra det idag men vet inte hur mkt pengar jag ska ta med mig :p

Sv: en snabb fråga bara

Själva vaccinet är det väl samma pris på överallt? Det är väl veterinären som kostar lite olika beroende på vart man bor och vem man tar ut.

Botulismen kostar 300:-/spruta. En grundvaccination består av 3 sprutor med 3 veckors mellanrum och därefter är det 1 spruta/år.

Minns inte vad jag brukar betala men kommer ihåg att jag för ett par år sen betalade 612 kr för vaccination+botulism, och då gjorde han också en lättare undersökning av hästen rent allmänt också, samt all utrustning (hur den satt, då han är ryggveterinär och tandläkare).

Ja du, det varierar. Ska du åka till veterinären eller kommer han till dig? Är ni flera som kan dela på vets resekostnad?

Tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag betalade sist (det är snart dags igen) och jag har två hästar, men jag har för mig att varje "ingrediens" kostar ett par hundralappar plus ev. resa som för mig kostade lika mycket som sprutorna... Varför inte ringa vet och fråga? Han kanske kan ta kreditkort?

Tack för svaren! Det är bara jag. Veterinären bor åt det hållet som jag har hästarna så det blir typ att han svänger förbi på vägen hem. Men jag tror inte det blir dyrt för jag tror inte jag har betalat så mkt innan.

Varierar stort. För A2, tet och botulism betalar jag 900 kr/häst (450 för A2 & tet, och 450 för botulism), plus resa.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
713
Senast: Amk
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Photoshop hjälp
  • Tips i London