En riktig kämpe

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare scotty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 599
S

scotty

Jag gjorde en tråd som var lite av en efterlysning på en Mudi som försvann den 31 oktober i Lerum. I går kväll så lyckades han fastna i en grävlingfälla som dom ställt ut i en lada där han varit och ätit i den senaste veckan. Helt otroligt att han överlevt 31 oktober - 31 december. Vilken underbar nyårsknall för ägaren.
GOTT NYTT ÅR alla bukisar

Carina

Ps. http://mog-urs.zoomin.se/ Ds

Sv: En riktig kämpe

Vad underbart att höra!!!!

Har funderat mycket över denna stackaren som jag mötte när jag körde hem från jobbet en morgon!

Jag blir aldeles varm i hjärtat av att höra att han är hemma igen :laugh:

Tack för att du skrev och berättade detta!

Häls Sot

Jag hade honom springades framför min bil mellan Lekstorpsrondellen och centrumrondellen i Gråbo där han sedan vek av mot Heden och försvann mot Stannum,Olstorp dagen efter han smitit. Undrade länge också hur det gick tills jag såg eferlysningen i Lerumstidningen några veckor senare. Då började jag följa ägarens desperata försök att finna honom på deras hemsida.
Jag fäller fortfarande en lyckotår varje gång jag tänker på utgången.

Hälsn Carina

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det var dit han försvann när jag "tappade bort" honom!

Ringde du också polisen? J*vla dåligt bemötande måste jag säga!

Häls Sot

Gud va skönt att höra att han är hemma :laugh:
Stackars krake.. ute hela höst/vintern, och stackars ägare :eek::( Vilken tur att det slutade lyckligt :banana:

Helt underbart! Härligt att han är hemma igen!!

Ja, det var dit han försvann när jag "tappade bort" honom!

Ringde du också polisen? J*vla dåligt bemötande måste jag säga!

Häls Sot

Jag behövde inte det för dom som passade hunden stod vid vägkanten och försökte få tag på den så jag pratade med dom.

Lerumspolisen är fruktansvärt otrevliga om man ska anmäla en hund försvunnen eller tillvaratagen. Kan/vill inte ens ha en lapp om tipset liggandes hos sig med namn och tel.nr. Det har polisen i Alingsås i alla fall + att dom är trevliga och hjälpsamma i möjligaste mån. Jag vet för jag har själv erfarenhet av det.

Jag behövde inte det för dom som passade hunden stod vid vägkanten och försökte få tag på den så jag pratade med dom.

Lerumspolisen är fruktansvärt otrevliga om man ska anmäla en hund försvunnen eller tillvaratagen. Kan/vill inte ens ha en lapp om tipset liggandes hos sig med namn och tel.nr. Det har polisen i Alingsås i alla fall + att dom är trevliga och hjälpsamma i möjligaste mån. Jag vet för jag har själv erfarenhet av det.

*Tillägg*
OM det VAR Lerumspolisen du ringde alltså.

Ja, precis lerumspolisen!

Om det händer igen, kan man ringa alingsås istället kanske?

Häls Sot

Ja, precis lerumspolisen!

Om det händer igen, kan man ringa alingsås istället kanske?

Häls Sot

Det också. Nästan bättre för dom har dygnet runtöppet vilket lerumspolisen inte har. Lerum är väl bara bemannat ett par timmar varje dag,tror jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka