18 respektive 21 år och studenterHaha jag tror inte någon syftar på att dela litet enkeltäcke när man pratar om att sova under samma
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
18 respektive 21 år och studenterHaha jag tror inte någon syftar på att dela litet enkeltäcke när man pratar om att sova under samma
Vi delade men täcket var superstort och varmt. Med förrförra hade vi var sitt men då hade vi alltid ett barn mellan oss i sängen oftast. Det är jobbigt.Efter att ha bott hos vänner över helgen och delat täcke med min sambo känner jag bara att jag måste fråga: Hur många har det egentligen så helt frivilligt? Att man delar täcke, alltså? Det är ju jättejobbigt! På hemmaplan sover min sambo med bara påslakanet i princip året runt, medan jag har ett tjockt duntäcke på min sida. Det i kombination med att jag tenderar att snurra runt en massa under natten gör att vi omöjligt skulle kunna sova under samma täcke jämt. Vi ligger gärna under samma täcke när vi mornar oss och vill ligga nära, och likaså en stund innan vi somnar, med det räcker bra så.
Jag har förstått att det är lite av en svensk grej det här att ha två separata täcken, och det känns ju lite sådär typiskt skandinaviskt praktiskt nu när jag tänker efter. Så, hur många av er har det praktiskt hemma?
Efter att ha bott hos vänner över helgen och delat täcke med min sambo känner jag bara att jag måste fråga: Hur många har det egentligen så helt frivilligt? Att man delar täcke, alltså? Det är ju jättejobbigt! På hemmaplan sover min sambo med bara påslakanet i princip året runt, medan jag har ett tjockt duntäcke på min sida. Det i kombination med att jag tenderar att snurra runt en massa under natten gör att vi omöjligt skulle kunna sova under samma täcke jämt. Vi ligger gärna under samma täcke när vi mornar oss och vill ligga nära, och likaså en stund innan vi somnar, med det räcker bra så.
Jag har förstått att det är lite av en svensk grej det här att ha två separata täcken, och det känns ju lite sådär typiskt skandinaviskt praktiskt nu när jag tänker efter. Så, hur många av er har det praktiskt hemma?
Jag och exet hade alltid samma täcke. I nästan 20 år. Mysigt!Efter att ha bott hos vänner över helgen och delat täcke med min sambo känner jag bara att jag måste fråga: Hur många har det egentligen så helt frivilligt? Att man delar täcke, alltså? Det är ju jättejobbigt! På hemmaplan sover min sambo med bara påslakanet i princip året runt, medan jag har ett tjockt duntäcke på min sida. Det i kombination med att jag tenderar att snurra runt en massa under natten gör att vi omöjligt skulle kunna sova under samma täcke jämt. Vi ligger gärna under samma täcke när vi mornar oss och vill ligga nära, och likaså en stund innan vi somnar, med det räcker bra så.
Min sambo är en miljon grader varm när han sover. Klibbig. Skulle inte gå 30 minuter under samma täcke. Men mina tår är ofta på besök
Det enda dåliga är att det är så förbankat jobbigt att byta påslakan. Det finns en film på mig när jag fastnat inne i påslakanet.