En ny hingstval fråga

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kringla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 686
K

kringla

Jag skulle behöva ha lite tips på dressyrhingstar då jag inte har varit inne så länge på det här med avel.
Mitt sto är ett tyskt med rubinstern-sonnerstrahl, ett ädelt, stort (168) sto som är supermysingt. Jag har inte ägt henne så länge och vill nu ha lite tip på en bra hingst till henne. Än så länge har jag inte hittat så mycket "fel" på henne utan jag är fortfarande nyförälskad :love:

Jag skulle gärna se ett föl som har fått hennes underbara keliga humör och hennes fina bakben. Skulle önska mig lite mer knähöjd på traven. Fölet bör hellst bli kring 165 cm eller lite över eftersom jag inte är så stor. :angel:
Hingsten som jag söker får gärna vara svart, men det är ju självklart inget krav, de är bara så snygga...... :d
Stoet har en mycket fin ridbarhet och skulle enligt förre ägaren även passa till lite skarpare blod, men inte linjeavla på Rubinstiern.
Jag skulle även bli mycket glad om någon kunde berätta lite mer om hennes stam, jag är som sagt ny i branchen.
:bow: :bow:

Sv: En ny hingstval fråga

Glömde att säga att jag bor i södra Sverige och kan lätt ta mig till Tyskland eller Danmnark är inte bunden till att använda mig av en hingst i Sverige.

Sv: En ny hingstval fråga

Don Primero tycker jag vore ett bra val. Han är själv 1.65 hög, Svart och rör sig trevligt.:)

Liknande trådar

Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har... 2
Svar
35
· Visningar
5 560
Senast: Unafraid
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 735
Senast: Görel
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: viltmilla
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka