En ny häst!!!!

lillaana

Trådstartare
Har länge kämpat med pållans rygg som låst ihop sig både här och där och dessa låsningar har bara kommit tillbaka hela tiden.
Hon har blivit lossknackad av kiropraktor, men det har bara hjälpt ett kort tag - typ en vecka eller nåt. Till slut tröttnade jag.
Så var vi till slut hos Håkan Lundell :bow: i Eskilstuna i torsdags (var det Gud han hette i andranamn eller? :bow:) och jag har fått en helt ny häst!!! Han trodde att hon haft ont i flera år men inte visat det.
Hon är pigg och alert, kan plötsligt gå i nerförsbackar (har INTE gillat det förut), hon studsar fram och känns helt lös i hela kroppen.
VILKEN SKILLNAD!!!
Plötsligt känns det som att hon tycker att det är ROLIGT att jobba och traska i skogen och hon har fått en massa bus för sig men bara på ett positivt sätt - inte alls tjurigt som det kunde vara förut.
Hoppas, hoppas det håller nu för hon är heeelt underbar att rida (rider bara lite lätt ännu) och verkar så glad!!!
Tänk vad det kan göra att dra och sträcka och knaka och knäcka!!! :banana::banana::banana:

Sv: En ny häst!!!!

Har länge kämpat med pållans rygg som låst ihop sig både här och där och dessa låsningar har bara kommit tillbaka hela tiden.
Hon har blivit lossknackad av kiropraktor, men det har bara hjälpt ett kort tag - typ en vecka eller nåt. Till slut tröttnade jag.
Så var vi till slut hos Håkan Lundell :bow: i Eskilstuna i torsdags (var det Gud han hette i andranamn eller? :bow:) och jag har fått en helt ny häst!!! Han trodde att hon haft ont i flera år men inte visat det.
Hon är pigg och alert, kan plötsligt gå i nerförsbackar (har INTE gillat det förut), hon studsar fram och känns helt lös i hela kroppen.
VILKEN SKILLNAD!!!
Plötsligt känns det som att hon tycker att det är ROLIGT att jobba och traska i skogen och hon har fått en massa bus för sig men bara på ett positivt sätt - inte alls tjurigt som det kunde vara förut.
Hoppas, hoppas det håller nu för hon är heeelt underbar att rida (rider bara lite lätt ännu) och verkar så glad!!!
Tänk vad det kan göra att dra och sträcka och knaka och knäcka!!! :banana::banana::banana:

Så skönt för er, både hästen och dej. Jag hade oxå problem med det på mitt halvblod för en del år sedan. Hon var så öm i ryggen. Hade både kirurpraktiker och någon annan som löste upp hennes knutor. Fick lära mig ett knep som jag skulle göra innan jag lade sadeln på och efter att jag tagit av sadeln (efter ridningen ). Det var att klia eller kittla hästen under magen med fingrarna och då automatiskt så tar hästen upp sin rygg och blir inte så hängig i ryggen. Det stärker även ryggmusklerna så att hon inte ska få ont i ryggen igen...
Bara ett tips :idea:!!

Ha dé!!!!

VILKEN SKILLNAD!!!

Jag har också anlitat Håkan Lundell och tyvärr var han ingen Gud för mig... Men roligt att det fungerade på din häst!

Tror inte hans mellan namn är Gud har för mig att det är "Helande ängel":D Grattis till dig o Pållan

Liknande trådar

Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 926
Senast: Badger
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 347
Hästvård Visste inte riktigt om den här skulle ligga här eller i hästhantering, moderator får flytta om den ligger fel. Behöver bolla lite tankar...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: a1agnlju
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat