En ny familj

Seabaz

Trådstartare
Nu är det bestämt, min lilla älskling får flytta till en ny familj.
Det är inget liv för en hund att vara hos 6-7 olika ställen/människor på en vecka för att jag själv inte har den tid han förtjänar...

Nu kommer han få den bästa familjen.
Två vuxna, två barn 12 och 14 år gamla, mormor och morfar bor på samma gård dessutom och har alltid haft hundar.
Dom har en stooor katt och hunden och den leker och rejsar tillsammans i hela huset.
Han har varit hos den här familjen rätt mycket senaste månaden och jag märker hur mycket han trivs där!

Och dom bor grannar med mig så jag får behålla umgängesrätten ;)
Äldsta dottern är medryttare på min häst dessutom så vi ses/har kontakt i veckorna normalt ändå och dom mejlar bilder på hästen och hunden och allt har dom gjort hittills...

Och lillasystern har ett helt rum fullt med gosedjur = himmelriket för min busiga hund!

Detta blir bästa lösningen, älskade lilla hund.. Det är för hans skull!

753524.jpg

Det är tungt men känns bra ändå...

Sv: En ny familj

Det är alltid jobbigt att skiljas från sin underbara vän, jag skulle nog inte klara av det.

Men å andra sidan så vad ska man göra, du gör det ju för hundens skull.

Stöttande kram :)

Din lilla vovve kommer säkert att få det jättebra! Sånt här är alltid jobbigt men du har ju haft turen att hitta en familj du känner och litar på, och du kan hälsa på hur mycket du vill. Det kommer säkert bli jättebra både för dig, dem och framförallt vovven :)

Vilket starkt beslut.
Huvudsaken är ju att det känns rätt och att vovven trivs och de verkar han ju göra, de är ju rätt anpassningsbara om inte annat.
Han kommer säkert ha det jätte bra och han släpper ju inte sin gamla matte helt iom att du får hälsa på honom hur mycket du vill :)

Tack tack, det känns nog rätt bra ändå.. svårast blir nog faktiskt att plocka undan hans mat och vattenskål hemma.

Och ja, jag får träffa honom när jag vill och jag är alltid välkommen på fika hos dom. Och vi känner ju varandra väl så dom får ju alltid ringa mig också om dom undrar något.
Och jag ställer upp som hundvakt om dom ska iväg på något om det behövs osv...
Och dom vill ev. åka på någon utställning så det blir nog lite handlerträning i sommar med :)

Det känns bra det här, det blir inget tvärt slut som om man skulle sälja iväg honom till "vem somhelst" heller..

Jag har sökt skola inne i stockholm till hösten också så då skulle jag absolut inte kunna ha hund om jag ska pendla och ibland kanske jag sover kvar inne i sthlm... Det här blir bäst ändå

Det är ett tufft beslut, men vad skönt att du hittat ett sånt bra hem, och så nära!
Sitter själv i träsket och letar efter någon som vill ha min älskade lilla DP. Det är så jävla trist och tungt beslut att ta...

ouch... Låter som ett jäkligt tufft beslut att ta - MEN otroligt bra att du hittat en sådan jättebra familj och att du dessutom kan hälsa på lite "när som helst".
Duktigt gjort!

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 285
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 340
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 896
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 900
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V