En ny Diva...

Camigween

Trådstartare
Imorgon ska vi hämta hem en 5 mån kisse till oss....
Denna kisse är en hona och hon kommer vara innekatt då hon e van vid det och vi vill ha det så...+ hon är kritvit vilket skulle innebära dagligt bad efter att hon varit ute.

Hon är som sagt vit och har ett grönt och ett blått öga.
Nu e jag sugen på tips på bra underhållning&lek/aktivitet, bling bling fina halsband och mysiga bäddar....

Sv: En ny Diva...

Kul. :)
Vill bara säga att min ena kisse som har helvita tassar och går ut i koppel varje dag aldrig blir smutsig. Jag vet inte hur han lyckas men katter verkar vara bra på att hålla sig skinande vita.
Just det, mitt bästa tips för lek och aktivering för en ensam innekatt är koppelpromenader och laserpenna (brukar nästan alla katter älska). :D
En bädd som de flesta katter brukar älska är en elementsäng, man hänger den över elementet så att det jämt är varmt och gosigt där.
Här ser du en:
http://www.akvarieshopen.com/elementsang-deluxe-p-601.html

Min ena katt har ett halsband jag tycker om men han har det bara på somrarna då han är utekatt den perioden. Brukar vilja tänka att en katt inte vill ha något på sig hela tiden om det inte behövs, å andra sidan verkar han inte ha något emot sitt halsband.
Här är några snygga:
http://www.swecat.com/v4/category.php/283

Vår kisse har det här, man ser iaf ungefär hur det ser ut:
taznjuter.JPG

Tycker också det är bra att öronmärka och kastrera även innekatter då det inte är helt ovanligt att de lyckas smita ut och tappa bort sig.
Vill gärna se bilder på din kisse när den kommer. :) Tycker odd-eyes är väldigt fina.

Sv: En ny Diva...

Vänj katten vid sele tidigt så att du har möjlighet att ta ut kissen i koppel om du och hon vill. Har du en balkong så brukar det vara en uppskattad plats för katten att få lite frisk luft men då måste den nätas in så inte katten trillar ut! :)

Vet du om katten är hörande? Vita katter är i större utsträckning döva än andra, hos vissa veterinärstationer kan man göra ett så kallat baer-test för att få reda på svaret. En enkelt "prasseltest" fungerar också.

Iom att katten ska vara innekatt behövs ju inget halsband och de absolut bästa och mest populära bäddarna syr man själv. ;) Dessutom kan man variera dem i oändlighet och sy nya när man tröttnar. :p

Googla på softspots+kattpyssel så hittar du där den runda bädd med fleeceinsida som jag menar.
Lycka till med katten.

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 544
Senast: Asko
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·
D
Övr. Katt Hejsan, Jag har alltid velat ha en katt, så nu när jag flyttat hemifrån sen en tid tillbaka har jag börjat fundera starkt på att...
Svar
12
· Visningar
2 143
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 334
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar