en massa att göra....????!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

lovehorses

Trådstartare
Jag satt å funderade på en sak häromdagen....

Vissa människor säger att de har så fullt upp med hushållet å barn, hinner knappast se på tv eller vara social i värsta fall.
Detta är inte illa menat till någon utan en tanke.

Jag har ett barn på 1 år, jag hinner titta på tv varje kväll, jag hinner fara till mina hästar å vara lite social ibland hos kompisar. Ibland blir jag å fundera vad det finns å göra i ett hushåll. :confused:
Vi bor i ett egnahemshus med gård (färdigplanterad:smirk: ).
Nu har jag börjat jobba lite å visst är det jobbigare men ändå hinner jag sitta ner på kvällarna.

Är de någon fler som har så eller är jag udda? :crazy:
Man pratar med sina kompisar å frågar om man ska träffas, de säger hinner inte ska göra de å de å de m.m.
 
Sv: en massa att göra....????!!!

Nej, du är inte ensam, jag är likadan. Jag tyckte, när jag var mammaledig, att jag hade för LITE att göra - jag hade tråkigt..... Trots barn, häst, hund och hus.
 
Sv: en massa att göra....????!!!

Ja när vi hade bara Elin så hade jag det lugnt... ;)
Det är värre nu med två yrväder kan jag lugnt säga... Men jag skulle inte vilja vara utan någon av dem, ialla fall inte så långa stunder... :angel: :D
 
Sv: en massa att göra....????!!!

Det beror helt pa vad man ar van vid. Har man alltid haft mycket att gora sa ar det latt att man blir fart-van, och nar man inte har sa mycket att gora haller man pa att do av trakighet och tristess.
Det fungerar aven tvartom, om man ar van att komma hem efter jobbet och bara slappa, dar man inte har nagra aktiviteter alls...sa nar man far nagonting mer att gora tycker man nastan att det kor ihop sej.
Vi hastfolk ar dock relativt vana vid att halla igang och ha nagonting att gora varje dag, forutom jobb/studier/andra aktiviteter.

Dock tycker jag att de flesta under mammaledigheten pratar om att de har sa trakigt, men det ar for att de inte aktiverar sej utan sitter hemma med barnet. De klagar pa att de inte traffar folk mm.
 
Sv: en massa att göra....????!!!

kanske blir det mer att göra när barnen blir lite äldre och ska på en massa aktiviteter? eller betydligt tuffare när man får två eller fler (förstås).

Men sen tror jag att det är individuellt hur man upplever det, det är samma sak på jobbet, en del tycker det är superstressigt medan andra tcyker att samma situatione är ingenting.

Sen tycker nog en del att det är krångligt att göra saker när barnen sak med, så de skyller på att de inte har tid.

Somliga är kanske trötta och orkar helt enkelt inte

och så har vi gnällspikarna som alltid får det att låta som om de inte valt sin egen sitution:D
 
Sv: en massa att göra....????!!!

ramonarunds skrev:
Dock tycker jag att de flesta under mammaledigheten pratar om att de har sa trakigt, men det ar for att de inte aktiverar sej utan sitter hemma med barnet. De klagar pa att de inte traffar folk mm.

Haha, ja ja! Då pratar ju barnet knappt och är inte så rörlig. Vänta tills skolåldern när det ska fyllas i lappar om ledighet och foton och klassfester och gympadagar och allt vad det är samtidigt som man vill ha tid att faktiskt prata med barnet om skoldagen och annat det kan ha på hjärtat i mer än tio minuter! :crazy:

Men visst finns det de som binder upp sig med mer än de orkar med samtidigt som andra inte gör något. Själv är jag ingen städmänniska så där får jag loss en del tid. :o
 
Sv: en massa att göra....????!!!

Jag håller med,en av mina kompisar fick barn nästan samtidigt som mig,det enda djur dom har är tre innekatter och dom sportar inte lr sånt,dom har aldrig tid med nått...

Jag har min son då(sex månader)två hästar,två hundar,och då katterna(som inte tar någon tid),vi har egen gård,vi går babysim, jag går gärna på stan några gånger i veckan, hälsar på hos folk,går babysim,pja,ränner runt en del + att jag sköter hemmet,och jag är en VÄLDIGT lat människa,men jag har tid till övers ändå...

Men mina kompisar då,dom ser på tv(inget illa ment mot dom),men vaddå klaga över att ha lite tid när man inte gör något,jag fattar inte...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 257
Senast: lilstar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 663
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 548
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 099
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp