En liten uppdatering...

Bebben

Trådstartare
På tisdag blir mitt lilla charmtroll 10 veckor gammal och det händer grejer hela tiden! Han har hunnit med att charma åtminstone halva Skåne, och trots en del fasta grepp med sylvassa valptänder i några hakor så hör jag bara bebisröster som förtjust piper fram "Ååååh, vilken gullig liten valp!" vart vi än går :D

Han är en riktigt underbar liten kille, som är med på precis allt. Han är helt orädd, provar gärna nya saker, är lättlärd och älskar allt och alla. Han är dock väldigt dominant, och testar både 1 och 10 gånger med nya hundar (Och någon enstaka gång människor) om vem som bestämmer. Inte genom direkt bråk, utan genom att töja på gränser och se vad dom andra hundarna tål och står ut med. Han backar om en äldre hund säger ifrån, men är ganska fort framme igen och kollar läget.

Kort sagt så är han en riktig supervalp som gör mig nöjd och glad hela tiden. Vi trivs jättebra ihop och han utvecklas så fint :love:

Söt valp tuggar pinne
Filosoferar lite
Med 2 mån äldre flickvännen Mizy (CarolaLind's valp)
Strosar omkring i trädgården
På väg hem!
Prinsen sover på kudden - såklart!
Leker med en av alla hundratals leksaker..
Busar med flickvännen lite

Sv: En liten uppdatering...

Åååå haleduttanemej... :love: :love: :love:
Vad är det som gör det så speciellt med valpar? Som väcker sådana känslor hos en? Underbart söt!!! Får jag låna lite? :smirk:

Jättesöt! :love:

Åh, vad jag längtar till jag får hem min lilla valp!
Bara 10 dagar kvar :bump:

På sista bilden ser man allt att det är en kamphund du har köpt ;)
Han ser helt vild ut och visar hela garnityret!! :p

Kalaspinglan skrev:
Åååå haleduttanemej... :love: :love: :love:
Vad är det som gör det så speciellt med valpar? Som väcker sådana känslor hos en?
Det är naturens lilla försäkring att någon förbarmar sig över ett litet övergivit knyte; alla(?) däggdjurungar föds med runda former som väcker omhändertagningsinstinkter hos (vissa) andra djur :)

Bebben: han är urfin! :love:

Garnityret är inte så mycket att skryta med än, men jävlar så vassa dom små sakerna är! :D Och vild, det ÄR han. Jösses som han kan leka och hålla igång.

Tack alla för komplimangerna! Jag ska nog låta bli att vidarebefordra dom till honom dock, han blir så himla mallig när han får höra av andra hur söt han är. Hemma hos kompisar brukar han springa mellan alla människor och växer flera centimeter och får högre svansföring för varje människa som utbrister något om hans höga charmfaktor :p

Han var inte fullt så charmig när han lade sig på mitt hår imorse, och därefter slängde upp tassarna rakt i mitt ansikte och sen började att leka hejvilt :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 518
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 520
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar