en liten Smudge är född!

Sunshine

Trådstartare
Vi ska bli med hund :bump:
Gul labrador hane som kom till världen IGÅR! :love:
Han kommer hem till oss sista helgen i maj och vi längtar redan men har fullt upp nu - så mkt att organisera och köpa osv!

Katterna kommer nog INTE att bli glada :crazy: - om någon har bra tips på hur man underlättar sammanföringen av katt och hund så mottages de tacksamt :bow:
De är Norska Skogkatter, 4.5 år gamla, bröder, som väger runt 7kg vardera så de kommer nog nästan att vara större än valpen när den kommer.

Ville bara dela med mig av min glädje :D

Sv: en liten Smudge är född!

Grattis, va underbart. Vad beträffar dina katter så går det nog bra eftersom det är en liten valp. Visst går han på dom i början, men när katterna drämt till den ett par gånger så lär den sig snart och kommer att bli jättekompisar. Lycka till med valpen.

Ååh, vad gulligt, GRATTIS!! :love: :)
Jag tror också att han kommer lära sig att hålla sig på lagom avstånd från katterna ganska snabbt, vi skaffade våran schäfertik när det redan fanns tre katter i huset (varav en skogis) och de klarade ut det där själva jättebra.
Däremot kan det vara bra att hålla lite extra koll just i början så att hunden inte börjar jaga katterna alltför våldsamt -bra att lära dem av med det så tidigt som möjligt! :)
Lycka till (och hoppas att tiden går fort fram tills slutet av maj ;) )!

//Anna -som också är i "organisera-och-köpa-tagen" i väntan på nya vovven! :banana:

ta valpen i koppel första gångerna, sen brukar det lösa sig :)
katter är ju också rovdjur, så det är inte direkt som att släppa in vappen till en kanin!

Jag lät mina odjur reda ut det där själva när jag fick hem min hund.
Min katt var långt ifrån glad över vårat nytillskott, och befann sig dom första två veckorna endast där hunden inte var.
Men efterhand mjuknade även han, och idag är dom bästa polare. Dom leker, sover och jävlas med sin matte ihop.

Så, mitt tips är helt enkelt att låta dom reda ut det själva - men ändå se till att det inte blir för hårdhänt ifrån någon part och att hunden inte jagar katterna alltför mycket.

Det går nog bra med katten, min katt var drygt 3 år när vi skaffade vår hund i somras. Katten tyckte hunden var läskig, men gick fram och luktade på valpen när den sov och sen fick vi hålla koll på valpen så den inte jagade katten för mycket, vi använde oss av en blomspruta vi sprutade vatten på valpen med så den skulle förstå att det blev obehagligt om man jagade katter.

Åhå, finns ju inget sötare en Labbe-valpar! :love:
Tror de kommer gå bra med katterna, bara de får lösa de själva!

Min voffsing som ja fick hem i maj förra året hade aldrig sett katter innan, så hon tyckte ju de va jätte intressanta....!
Vi har 3 katter, äldsta 8 år och yngsta 3 år, men de va inga problem....första veckorna var den äldsta ganska så grinig och sur, men valpen fattade de snabbt efter att hon blivigt tilltufsad av honom 1 gång sen lämnade hon honom ifred, och nu är de alla riktiga polare!! :D

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 501
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 650
Senast: ISABEL
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863
Övr. Katt Jag har sökt lite på detta ämne, men hittade inte riktigt den information jag var ute efter. Vi har två 4.5 åriga Norska Skogkatter...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: Tessan68
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka