En liten och behändig bil...

Äppäppäpp! Från en Alfisti till en annan: Ja de är de roligaste bilarna som finns, men de har en del egenheter som kräver nån sorts kunskap och passion för att klara av (om man inte har mycket pengar). Hur mycket jag än älskar Alfa hade jag aldrig rekommenderat den till en "vanlig" människa.

Delarna är nästan gratis i UK/tyskland/italien och alla kan använda Ebay.

Men gud vad de är roliga! Och snygga! Spyr på alla plastbilars fula inredning.
/em-pirre, som har haft... snart 20 Alfan :o

(bla 147 2,0 ts sele, 147 1,6 ts, 166 V6, 156 2,0, 156 2,0 Sportwagon, 155 2,0 ts x2, 164, 75 V6, gtv v6, GT 2,0 :up:)
Passionen kommer väl automatiskt? ;) Jag är ju infödd i det, så för mig är det liksom normalt. elfelen har ju minskat markant med.

Åååh, 75an vilken rolig bild det var. Numera har familjen en 166 super och en 159a :)

@Wingates Neeeeeej :(

(Jag är lite glad för vi hade alfa-träff i förrgår. Alltid lika kul att träffa andra alfister!)

Vi har 147, 75, gtv och gt just nu. Man behöver ju alltid minst två var, ifall den ena går sönder :angel:

Jag måste slå ett slag för Clion. Jag har en liten Clio -00 som jag köpte för 16000. Drar 0,5l per mil och man kan göra en 360 i en hiss den. Liten bil som ändå är 5-dörrars.
Min bil har dock gått in i en svacka just nu och skulle behöva en sväng till mek, men har inte råd nu - även fast de är billiga att laga jämfört med många andra (typ alfa och vw).

Dock är det ingen racerbil. Men när man väl kommit upp i hastighet så tuffar den på med gott mod.

Nu hörrni, nu har jag hittat en liten bil som jag provkörde idag och slog till direkt på!

Så nu står den här hemma hos mig. :D
polon.jpg

En väldigt pigg och alert liten Vw Polo GTI som är asrolig att köra! (Nu förstår jag vad folk menar när de säger så! :D)

Det är en -98 och jag fick ge 12 000 för den. Fick tack och lov relativt nya vinterdäck och sommardäck till (trodde det var bara vinterdäcken man fick med när jag åkte och kollade på den). :)

Ähh, ibland ska man läsa hela tråden färdigt innan man postar :o

Om det var ett till tips så får du gärna posta det ändå, kan ju finnas fler som letar. :) Och jag är också glad för alla tips jag kan ta med mig inför framtida bilägande! (Nån gång kommer jag ju skaffa en ny bil. :) )

Vad kul, grattis!

Vi har också haft en röd -98 Polo fast SDI. Riktigt kul bil! Ljusår roligare än samtida Golf som vi hade parallellt ett tag. Stod ibland en GTI på gatan utanför lägenheten som man tittade lite törstande efter när den brummade iväg! =)

Mvh Thomas

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka