En liten fråga!

I

isan_love

Hej, har lagt märke till att min häst rör på sin underläpp hela tiden när vi är ute och rider, hon tuggar inte alltså utan mer rör läppen upp och ner bara. Någon gav förslaget att hon kanske är luftsnappare (kan säga att jag inte har 100% koll på vad det innebär)

Men jag undrar vad tror ni att det kan vara? är det något att kolla upp med vetrinär? tycker att det inte borde vara något farligt eftersom hon i sånna fall skulle må dåligt på nått annat sätt!

Sv: En liten fråga!

Min förra häst gjorde det hela sitt liv och jag kollade upp det med veterinär, men eftersom hon bara gjorde det när jag red så var det ingen fara enligt vet. Det var antagligen bara något hon fått för sig, typ som en tvångstanke, :p :laugh:

Min förra häst gjorde det hela sitt liv och jag kollade upp det med veterinär, men eftersom hon bara gjorde det när jag red så var det ingen fara enligt vet. Det var antagligen bara något hon fått för sig, typ som en tvångstanke, :p :laugh:

okey vad skönt, för min häst gör det också bara när vi rider så förhoppningsvis är det bara det då :)

jag vet ju inte vad det är för ras på din pålle, men jag har hört att det är vanligt att travare gör så. två vbl som jag hade på foder tidigare gjorde så och det gör min vblponny med. vet även ett halvblod på ridskolan som håller på. inget farligt, men vet ärligt talat inte vrf de gör så. sött är det iaf :p

Min gammel-pålla brukar göra så ute i hagen om hon är tjurig på någon av dom andra hästarna.

jag vet ju inte vad det är för ras på din pålle, men jag har hört att det är vanligt att travare gör så. två vbl som jag hade på foder tidigare gjorde så och det gör min vblponny med. vet även ett halvblod på ridskolan som håller på. inget farligt, men vet ärligt talat inte vrf de gör så. sött är det iaf :p

haha, japp en travare är det xD

Min travare gör så ibland också, fast mest allmänt lite då och då bara. Kan också vara när han ser ut att fundera på något, så pluppar han med underläppen upp och ner.
Hehe, tror det bara var en utav alla hans grejer han har för sej :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: miumiu
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 450
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21