En liten fråga...

Chima

Trådstartare
om nummerlappen, måste man köpa en sån själv eller får man låna en på tävlingsplatsen?!

Sv: En liten fråga...

Man köper en egen. Kostar inte många kr. Men jag hade såklart glömt min en gång o då hade dom en extra i seketariatet. Men det var väl bara tur.:smirk:

köpa en egen? som man har på varje tävling? Får man inte en nummerlapp hemskickad från arrangörerna? Jag menar, om man köper en egen, och det kommer en annan människa till sammat ävling som har samma nummer?

de nummerlappar man köper själv (på vilken ridsportsaffär som helst) kan man ändra nummer 0-999 och på tävling är det ju bara en häst som har varje nummer, för att man ska kunna identifiera hsätarna snabbt.. ingen risk med andra ord! :)

det är ganska vanligt att man kan köpa (eller låna mot deposition) nummerlapp på tävlingarna. men man ska inte ta det för givet

Vi brukar få våra i inskrivningen...ibland mot deposition

men det är kanske andra regler på olika tävlingar

Kardinal skrev:
köpa en egen? som man har på varje tävling? Får man inte en nummerlapp hemskickad från arrangörerna? Jag menar, om man köper en egen, och det kommer en annan människa till sammat ävling som har samma nummer?

Du får ett nummer av arrangörerna, och som FeatherCloud skrev så kan man ändra nummret på sin nummerlapp. Sen gäller det bara att komma ihåg nummerlappen :p

FeatherCloud skrev:
de nummerlappar man köper själv (på vilken ridsportsaffär som helst) kan man ändra nummer 0-999 och på tävling är det ju bara en häst som har varje nummer, för att man ska kunna identifiera hsätarna snabbt.. ingen risk med andra ord! :)

=O
hurdå? :P alltså hur ändrar man? Man kan väl inte ha ett helt blädderblock på hästen?

gå in på ex. www.hooks.se och sök på nummerlapp i sökrutan. välj "rund nummerlapp"
där ser du den vanligaste modellen, som består av en rund plastficka, med 3 uppsättningar papperssiffror. varje pappersremsa har siffrorna 0-9 som du själv kan ta ut o välja vilka siffror som ska vara uppåt o på så vis välja nummer 0-999...

Jag köpte egen, men sist jag tävlade så glömde jag den :o
Men fick låna en som tur var. Sen glömde jag lämna tillbaka den :o :o

Man ska egentligen ha en egen med sig för att de som arrangerar tävlingen behöver inte låna ut någon! Vi brukar i ju för sig göra det när vi har tävlingar, men det ska man inte ta för givet! Köp dig du en egen, även om dom lånar ut så kan det vara bra att ha till andra tävlingar i framtiden som inte lånar ut!

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
419
Senast: Blyger
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 279
Senast: Murray
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar