En liten fråga

L

lojzan

Om man låter en häst gå varannan dag på bete och varannan dag i en helt gräsfri hage- är det inte väldigt stor risk för fång då??
 
Troligen..men inte säkert...det blir ju som ett foderbyte....Så säker kan man väl inte vara...Varför varannandag ?
 
Det är inte min häst det handlar om, men det är några hästar i stallet (ponnyer) som går varannan dag på bete och varannan dag i en gräsfri hage,och jag tycker inte att det borde vara så bra, det blir ju som rejäla och snabba foderbyten varje dag...
 
Skulle det inte vara praktiskare att ha dom på "bete" typ på förmiddagen och vid lunch ta dom till annan hage?
Visserligen blir det mer jobb men dom ska väl ändå ha lunch hö när dom går i grushage??
 

Liknande trådar

Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: mily
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 806
Senast: Twihard
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 405
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp