En liten fråga

L

lojzan

Om man låter en häst gå varannan dag på bete och varannan dag i en helt gräsfri hage- är det inte väldigt stor risk för fång då??

Troligen..men inte säkert...det blir ju som ett foderbyte....Så säker kan man väl inte vara...Varför varannandag ?

Det är inte min häst det handlar om, men det är några hästar i stallet (ponnyer) som går varannan dag på bete och varannan dag i en gräsfri hage,och jag tycker inte att det borde vara så bra, det blir ju som rejäla och snabba foderbyten varje dag...

Skulle det inte vara praktiskare att ha dom på "bete" typ på förmiddagen och vid lunch ta dom till annan hage?
Visserligen blir det mer jobb men dom ska väl ändå ha lunch hö när dom går i grushage??

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka