En liten fråga...

cress

Trådstartare
Min häst har blivit behandlad i vintras i sin has.. Nu är han frisk och Jag tänkte ta ut honom på vår första tävling tillsammans..

Men hur går det i veterinär kontrollen?! Måste Jag ha veterinär intyg på att han är frisk, eller räcker det med att Jag skrivit under hästägarförsäkringen?!

Problemet är alltså att det syns VÄLDIGT tydligt att han blivit behandlad, Dom rakade ju honom där, och inget har växt ut( i övrigt väldigt lång päls-endast halsklippt).. Så det går inte att "missa" hans bakben..

Tacksam för svar :)

Sv: En liten fråga...

Jag vet inte exakt hur det går till, men skulle ha med mig veterinärintyg om jag hade ett. Annars ser väl vet. om hästen är halt eller inte. Kan man hoppas.

Sv: En liten fråga...

Jag skulle absolut ha med veterinärintyg. Även om veterinären kan se att hästen inte längre är halt kan han/hon omöjligt se när hästen behandlades och med tanke på karenstiden så bör du kunna bevisa att den är över med hjälp av ett vet. intyg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 492
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: Castellini
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 881
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka