en liten fråga bara...

T

The_black_angel

hej! :banana:

bara en fråga vad är NH för något å hur använder man det? :confused:

Sv: en liten fråga bara...

NH= Natural horsemanship.
om jag inte har fel så går nh ut på att du ska bli din hästs ledarhingst/sto.

Precis! det är natural horsmanship vilket innbär att du andvänder hästens språk i dina hanteringar o övningar.

Istället för att prata med hästen på vårat språk som dom inte förstår så andvänder man sig av deras språk, vilket innebär att med enkla övningar, som att flytta runt hästen, backa hästen, få den att följa dig och lyssna på hästen osv gör att hästen verkligen förstår vad du vill.

Natural Horsemanship går ut på att man på ett naturligt sätt för hästen ska kommunicera, och förtjäna dess förtroende och tillit. De som en gång intresserat sig för NH använder det hela tiden i sin kommunikation med hästen. Både under ridning och skötsel. Grundtanken är att både häst och människa ska må bra och trivas i varandras sällskap.

aha... jag tror jag har kört sånt på min gamla sköt häst.. jag gick framför å han bakom å när jag stannade så stannade han med :).. å när jag backade så backade han med :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
252
Senast: sweep
·
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 022
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
769
Senast: Mojma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama