En liten fågel viskade...

R

reykurboy

Hörde på ryktes vägar att det varit krångel med reiningen i globen å att det inte skulle bli nån nästa år...
Hur mycket sanning finns i detta???

Ja, det skulle vara väldigt intressant att veta. Skulle Globenledningen ha varit missnöjd? Ryttarna? Hästägarna???
Vad skulle enligt din fågel ha hänt?
Såg reiningen och den var helt OK. Hörde inget om något gnöl och då har jag ändå jäääättestora öron.
Anders och Salzmanns ritter var helt klart flera snäpp bättre än de andra. Synda att inte Fiffi fick till det. Hon brukar satsa och det är roligt att se för publiken. Hörde bara tjafs om halta/kontra ohalta hästar och så...

C

Ja det var väl detta med halta hästar...
Nu var jag ju inte där så ja vet ju inte riktigt vad det
var, det var därför ja undrade??...

Jamen ja frågade ju bara... Vadå inte snällt föresten??
Får man inte fråga saker eller?? Jösses... :eek: :mad:

inte snällt i betydelse att du gör oss otroligt nyfikna. Att det ska vara så lätt att misstolka :D

Ja e ju oxå nyfiken!!! :crazy:
Så ja hade hoppas att nån skulle veta lite mer om detta...
Hmm.. får väl vänta å se!! ;)

Hörde att en av ryttarna propsade på att en av dom andra hästarna var halt, så dom åkte hem med den och vet besiktigade den. Den hästen visade sig vara ohalt, medans den som hade påpekat detta, själv hade en halt häst i vet bes. Den personen fick då låna en annan häst. :devil:

Det har inget med ryttarna eller deras prestationer att göra :crazy::angel:
Och jag tror att det blir Reining På globen i fortsättningen också ;)
Låt oss hoppas på att det blir Reining på alla tre stora tävlingar i Sverige.
Scandinavium, Falsterbo och till sist Globen. Detta är ju inte viktigast men det är klart roligt :d

Monke :)

Samtliga hästar blev ombesiktade på en viss persons begäran och en åkte ut.

Låter som du syftar på Peter och javisst Svarten hade haft en stäckning i bakdelen som gjorde att har haltat. Han har dock varit i Skara på behandling och var ohalt när de skule åka. Tycker du är lite skadeglad...varför :confused:

var det pga av ekonomin?
Eftersom Wras tydligen hade blivit tvugna att gå in och sponsra för att rädda tävlingen?
Spekulerar vilt.

Jag tycker vi skall strunta i vad som utspelades i kulisserna, det är inte av intresse för andra än de inblandade. Låt oss istället vara glada att det blev bra reining som visades upp för en rekordstor publik och att många gick därifrån med ett nyväckt intresse för vår sport.
Ninni

jag är mest orrolig för tävlingens fortsättning.
Tycker att det är så kul att westernridningen har fått komma med i Globen.

Det närmaste westernridning som funnits tidigare är Tornamentum gänget som varit med i alla år.

Kul gäng :D

Jag förstår inte varför det måste gnällas så mycket på alla andra det är ju visserligen lite pengar det handlar om för den som vinner globen men ändå....
Och att WRAS sponsrar är väl bara bra tycker jag, att dom äntligen börjar göra något och det kanske har lite med den goda viljan att göra som skrevs om i sm tråden.
:bow:
Sen tycker jag att ni inte behöver känna er påhoppade hela tiden bara för att någon säger nåt om nån som ni tycker bra om!!! Även om man tycker bra om någon måste man ändå ha klart för sig att alla kan handla fel i bland även toppryttarna.....

hur mycket var det i prispengar?

Jag erkänner att jag blir lite ledsen när det snackas skit om någon som jag tycker bra om.

Det var inget skitsnack, jag sa vad jag hörde. Har inte sagt vad jag tycker om någon. :)

Det var inte riktat mot dig förlåt jag tycker bara att det är lite överdrivet ibland men visst kan jag hålla med att man blir lite ledsen om det är någon man känner men låt den personen i fråga stå till svars (inte alltid lätt alla är ju inte ute på buke tyvärr) :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 177
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka