En lek med tanken

Lorpan

Trådstartare
Har i min närhet ett sto som jag rent tankemässigt leker med tanken på att betäcka. Inte för att jag SKA betäcka henne (inte ens min häst) utan bara ett rent tankeexperiment. Stoet är e Stanford - Maraton. Hennes mormor är ELITpr. Själv har hon sedan tidigare en avkomma e Electro, som i sin tur har avkommor e Calino samt Cardento. Vad vore det optimala att betäcka detta sto med - för hoppning? - för dressyr? - allround? Tips? Vad tror ni skulle passa henne bäst?
Stoets stam

Sv: En lek med tanken

Quite Easy ;) så skulle det förhoppningsvis bli en multitalang lik Qalle :D
(Qalle är ju e. Quite Easy - Maraton - Stanford dvs mycket lika blod som i Hoppet)

Skämt och sido (även om jag tycker att QE nog skulle vara ett bra val till henne, alla tusen avkommor till trots) - ska fundera lite till och återkomma!

Sv: En lek med tanken

En hingst med stort fullblodsinslag (damen bör vara rätt stadig med den stammen). Nostradamus röstar jag på, trots att jag bara sett honom men inga avkommor ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 121
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka