En lätt B som blir till lätt A??

H

hoppar&studsar

Hej! Jag ska med min ponny rida i allsvenskan div II i höst och då jag läste proppen för första omgången lade jag märke till att det i lagklassen är bed. A:1a. Dennna bedömning innebär ju att omhoppningen går efter alla har ridit grunden. Men stämmer det att arrangörerna även lägger upp hindren 10 cm inför omhoppningen, så att om man rider lätt C (som vi ska göra första omgången) får hoppa Lätt B höjd? Och isåfall då finalen rids (i lätt B) att man får hoppa Lätt A höjd? :eek: :eek:

Tacksam för alla svar! (menar då alla :D)

Sv: En lätt B som blir till lätt A??

Jo så får dom göra fast det är inte alltid dom gör det och isåfalll brukar dom inte höja alla hinder. Så det blir nog LA höjd på visa hinder i finalen i omhoppningen. Tror jag

Sv: En lätt B som blir till lätt A??

man FÅR höja upp till 10 cm, men inte sagt att man alltid gör det. Så hindrena i en omhoppning kan då ligga på för d-ponny 90-110 cm om klassen är LB. Men banan blir inte en LA för det. För det första är det bara ett par språng och banans svårighet är fortfarande LB även om hindrena kan vara något högre.

Man får dessutom bara höja om fler än ett lag har slutat på noll fel. Blir det omhoppning på fyra fel får man inte höja.

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Har ni några bra tips på att komma över en otroligt fånig hopprädsla? Lite bakgrundsfakta: Jag har ridit i stort sett hela mitt liv...
Svar
11
· Visningar
2 565
P
Hoppning hejsan jag har lite funderingar, om man har en c ponny så är väl det lägsta man får hoppa på lokalt 70cm men vad är 70cm för c-ponny är...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Charmelione
·
J
Hästvård Jag har ett dilemma... Läget är så här: Min häst har nu en period varit väldigt spänd och låst i sin kropp, hon blir varje höst i...
2
Svar
38
· Visningar
2 287
Senast: julia_v
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar