En låda i taget

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror nog att det här kan börja likna ett hem om någon vecka :) En låda i taget töms och grejer hittar sina platser. Men jag saknar fortfarande en del möbler så det går åt en del tid på Blocket, några köp och sälj-grupper på FB och så besök på loppisar också. Det mariga är att jag har liten bil, ingen dragkula och inget takräcke. Jag försöker hitta ett takräcke men än så länge har det inte blivit napp. Annars blir det lite svårt att frakta möbler av större storlek, typ en 2-meters garderob som jag är ute efter.

Mitt i alltihop har jag ändå åkt till ridskolan, trots att jag under en period kände mig lite yrslig eller haft ont om tid. Jag har helt enkelt antingen fått sänka mina ambitioner eller sätta ridningen som prio 1 och kaoset hemma som prio 2.

De senaste två veckornas ridning har varit väldigt olika. För två veckor sedan gick det inte särskilt bra alls. Jag hade samma häst som jag brukar ha men han kändes sned och besvärlig. Inte likt honom faktiskt. Veckan efter fick jag rida honom med hackamore igen. Hästtandläkaren hade tagit en titt i munnen på honom och det var problem där så det blir inget bett på ett tag.

Med hacket blev han som en helt annan häst. Bitvis gick det riktigt strålande och ridläraren öste på med berömmet. :) Kändes bra, minst sagt, efter alla kassa lektioner då man varit ur gängorna.

Den där hästen är en riktig guldklimp :love: Perfekt att lära sig rida på. Snäll, ambitiös, välutbildad och känslig för vikten. När han är glad kan han bli lite busig. I stallet är han snäll och kan bli gosig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23