En konstig morgon...

Kilauea

Trådstartare
...enligt lagotton. Det började som vanligt, strax efter 8. Vi vaknade och gosade en stund innan vi gick upp. Det var sen det började.....
1.stängt med kompostgaller så man inte kommer fram till kaninburen
2.alla beter sig underligt och säger "stackars liten förstår inte"
3.ingen frukost :eek: :eek: :eek:
I alla fall gick vi ut på promenad, som vanligt. Men inte här var så jätteskoj, vi träffade inte på nån vovve och matte hade inte med sig godis (vanligtvis kommer beröm både med godis och röst).

Nu ligger stackars liten vovve i sängen och suckar och är övertygad om att hon kommer svälta ihjäl...
Anledning? Hon ska kastreras - sen kommer 12 dagars pina då hon måste aktiveras med hjärngympa mer än lek med kompisar. Hjälp!!! :D

Sv: En konstig morgon...

Stackarns liten.. Men varför får hon inte komma fram till kaninburen?

Vi är hemma igen. Lilla stackaren är nu så nerdrogad av smärtstillande att hon sover (vilket är bra). Ibland vaknar hon till och gråter en skvätt, känner sig väl inte riktigt som hon brukar.

Rattalskare: hon går och plockar hö och ibland 'kaninpluttar' i buren, därför får hon inte komma dit (de ska ju vara på fastande mage).

När jag kom hem igen efter att ha kört ut bilen i garaget satt kaninen och tittade in genom gallret i mitt rum (jag stängde in henne där för att veta var hon är) - han funderade på varför hon låg och grät....Djur, är de inte gulliga!?!?!

Hon har smärtstillande att äta i 8 dagar framåt....hon är mycket piggare idag, men hon svär över tratten.
Det är nästan så man ångrar vad man gjort mot henne.....även om jag vet att det blir bra om ca 2 veckor. Man får se framåt i tiden!
Och tänk vad skönt att slippa allt vad livmoderinflammation heter, samt minska risken för juvertumörer!

Uppdatering:
En god natts sömn för oss båda (faktiskt). En längre morgontur än föregående dag (hela 20 minuter :crazy: ) och hon var pigg och glad.
Dock märker man att hon får lite ont när hon kommer in.....Räknar dagar tills jag får aktivera henne som vanligt och hon kommer orka med det!

Liknande trådar

Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 290
Senast: incognito
·
G
Övr. Hund Jag måste få skryta lite, Selma har varit så duktig idag. :) Hon har alltid hoppat på folk när hon hälsar, och folk som kommer hem...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: glee
·
Övr. Hund Tidigare idag hade jag en intressant upplevelse. Jag hade gått med min valp till en park i närheten, framför mig på ganska stort avstånd...
Svar
16
· Visningar
1 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar