En konstig kanin fråga....

C

Colombia_Girl

I stallet där jag står så finns det x antal kaniner som blir skötta helt perfekt och lite till, idag så kom tjejen som sköter om dessa kaniner fram till mej och frågade om vad jag trodde det kunde vara för något med ena han kaninen...

Jo när jag kollade på vad hon menade så såg jag till min stora förskräkelse - kaninens ena pung var jättesvullen, dock inte varm eller öm, ej missfärgad el likn, såg ut som om att det skulle vara vätska i den, typ vatten alltså inte var, utan mer flytande...

Kaninen ska få komma till en vet, men jag undrar, är det någon här som har en susning om vad det kan röra sig om?

Sv: En konstig kanin fråga....

Jag har ingen aning om vad det kan vara, men jag hade absolut tagit kaninen till vet.!

Min dotter hade en kanin som fick testikelcancer.Pungen var jättestor.Kaninen opereades och levde ett bra tag till.

Kolla med veterinär på en gång! Även människor kan dö av "strypt pung"..

Var bägge pungsäckarna stora?? För på denna kanin så är den ena lång och som en tömd balong =) och den andra är uppsvälld och vätskefylld...

Nu är det så att jag inte äger kaninerna eller ens har något med dem att göra, utan jag bara kollar av om det är någon som har varit med om likn. Sen om ägarna tar kaninen till vet eller inte, ja det kan jag inte rå över, dock är det bra om jag kan få lite tips om vad det kan vara, då kan man ju propsa på att de ska in till vet med kaninen OM de skulle välja att inte åka...

Jag tycker absolut att du ska prata med ägarna om att de ska ta kaninen till vet. Jag har som sagt ingen aning om vad det kan vara, men jag hade då inte vågat vänta med att få en vet. att kolla upp det hela.

Var bägge pungsäckarna stora?? För på denna kanin så är den ena lång och som en tömd balong =) och den andra är uppsvälld och vätskefylld...

Om frågan är ställd till mig så kan jag svara att bara ena kulan var svullen och stor, den andra var helt normal.

Liknande trådar

Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 293
Senast: jerseyko
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 015
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar