En kattmöbel blir till! *bildtråd*

Vica

Trådstartare
Tittade på en massa kattmöbler och blev lite putt på att de var så dyra. :mad: Jag menar SÅ svårt kan det väl inte vara att göra en egen! Så, jag åkte en vända till stan och inhandlade det nödvändigaste och tänkte göra en lite följetalong här! Inköpslista får ni via pm om ni vill ha!

Här är allt jag inhandlade idag (förutom lim & katten då! :D )
25919807.jpg

Plädar, kuddar och dynor till korgarna
25919808.jpg

Vanliga gjutrör i papp samt ett dräneringsrör i plast inhandlade för en billig peng på byggmarknad
25919810.jpg

En gammal hederlig mdf i botten som fot, alldeles gratis! :bump:
25919812.jpg

Sv: En kattmöbel blir till! *bildtråd*

Då vart det bara att sätta igång! På Spåret på tv och lite havrepuffar som godis!
25919813.jpg

Det är alltid början som är krånglig, limma ordentligt i början så behöver du inte limma så mycket sen! En vanlig hårklämma funkar jättebra att hålla upp de första tre varven!
25919816.jpg

Blir lite knepigare längre ner, men det funkar det med! Pass opp bara så den inte flyger!
25919817.jpg

Nu räckte inte mitt sisalrep till hela röret men det gör inget jag ska måla det som blev kvar ändå. Sista änden limmar jag fast ordentligt lite inunder nästsista-varvet. De sista 4-5 varven limmade jag nästan var 10cm.
25919806.jpg

Efter en 20 minuter var den färdig att torka!
25919818.jpg

Fortsättning följer! :)

Vilken skojjig tråd... kommer följas med spänning :D

Ska bli roligt att få se resultatet!
Var köper man sisalrep?
Har du räknat på vad ditt katträd går på?

Sisalrepet är köpt på ÖB

*var vica's shoppingkompanjon idag* :D

(och bara måste fråga: zitell som i skimmelvalacken zitell?)

Spännande att se slutresultatet sen :) Berätta gärna vad slutsumman blev sedan, kan vara kul att veta :laugh:

Ska bli roligt att få se resultatet!
Var köper man sisalrep?
Har du räknat på vad ditt katträd går på?

Jag har lagt ihop alltihop (förutom lim, hårklämma, skruv, osv) som jag köpt idag och det hamnar på ungefär 700-750,- beroende på tyg, material osv. Jag kör budgetvarianten :angel:

Vill ni ha total inköpslista och priser så pm:a!

Jag har lagt ihop alltihop (förutom lim, hårklämma, skruv, osv) som jag köpt idag och det hamnar på ungefär 700-750,- beroende på tyg, material osv. Jag kör budgetvarianten :angel:

Vill ni ha total inköpslista och priser så pm:a!
Det var ungefär den summan jag landade på när jag byggde mitt första träd också, så det blev billigare att köpa ett färdigt på hornbach:D

Det var ungefär den summan jag landade på när jag byggde mitt första träd också, så det blev billigare att köpa ett färdigt på hornbach:D

Delvis KL

Mitt takhöga träd kostade ca. 650:- inklusive frakt från Tyskland ;)

Men då kan man ju inte säga att man har varit kreativ! :D

Nu har det hänt massor med grejer gott folk!

Jag har klätt ena MDF-skivan! Motsatta sidor och draaa, glöm inte det!
Januari09101.jpg

Vik in kanterna lite snyggt
Januari09100.jpg

Häfta loss gärnet om du vill att det ska sitta!
Januari09103.jpg

Januari09106.jpg

Forts...

Januari09107.jpg

Ungefär såhär
Januari09108.jpg

Färdig produkt!

Har även varit och shoppat lite extra tillbehör!
25927593.jpg

Mattan limmade jag sedan med nästan en halv tub lim och tryckte fast den på ena pappröret.
25934192.jpg

Forts...

Det är nu man önskar att man hade fler armar...
25934193.jpg

Var över till en kompis som hjälpte mej sy överdragen till kuddarna. De ska bli enkla med omlottknäppning bak. Klipp ej sömsmån på fleece, de töjer sej och det är snyggare när de är lite tajta!
25934196.jpg

Omlottknäppning
25934197.jpg

Katten Kråkan har sytt nästan alldeles själv!
25934210.jpg

Den runda var lite knepig men det gick det med...
25934222.jpg

forts....

spännande tråd, har också tittat på nya klösställningar med tycker samma som du att dom e så dyra. O så gillar jag inte hur de ser ut.. Just nu lutar de mot att jag sätter nytt rep på den jag har. Ser ju ut att funka bra för dig!

Omlottlösningen
25934228.jpg

Tadaaaa!
25934246.jpg

Januari09109.jpg

25934191.jpg

Imorgon ska jag försöka fästa de två papprören i bottenplattan och be stallägaren att såga ut ett hål i den översta skivan. Dessutom måste jag klä plaströret med sisalväv... Phu! Jobbigt att vara kreativ och ha en vision.. :D

Det ser jättefint ut so far! Bra jobbat!

Om jag skulle ge mig på nåt sånt så skulle det inte bli bra, så jag låter bli. :p

hur många meter rep använde du o hur grovt är röret du lindat de på?

Repet var ca 25m så räkna det två paket om du vill att det ska räcka hela vägen. Denna finns att köpa på Ö* för 69,-. Röret är ganska brett, ca 14,4cm i diameter. Denna hittade jag på Bygg**x för 24,95,-. Inte alla byggmarknader har gjutrör i papp så kolla först innan du åker!

Du behöver inte göra ** för att "dölja" företagsnamn, man fattar ju iaf (tom moderatorn och gunnar;)) så det är rätt onödigt.

OT: Haukur: Jag har alltid trott att man gör *** på företagsnamn för att de inte ska synas i Google om någon googlar på företagsnamnet? Men det är jag det...

TS: Jag är grymt imponerad! Vilket jobb! Kan man beställa en likadan? :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka