Singoalla
Trådstartare
Jag och min sambo har börjat kika på sphynxar och varit i kontakt med en uppfödare som har en superfin liten kille som blir leveransklar i november. Nu har vi inte hunnit prata så ingående ännu, men jag har uppfattat det som att han är väldigt kelsjuk och sällskaplig av sig. Så jag har börjat fundera på det här med att han ska vara ensam på dagarna. Min sambo jobbar heltid och är hemma ca 16.30 på dagarna, nu studerar jag fram till jul och är hemma hela dagarna (skriver uppsats) men efter det kommer det nog bli liknande tider för mig.
Vad anser ni, är det en dålig idé att lämna killen ensam hela (8-16.30) dagarna? Eller bör man i så fall skaffa sällskap till honom? Nu är ju inte sphynxen en billig ras, så det skulle få dröja något halvår av sparande i så fall.
Helst skulle jag vilja ha enbart en katt, men vad som är bäst för katten kommer givetvis i första hand.
Hur gör ni när ni arbetar?
Vad anser ni, är det en dålig idé att lämna killen ensam hela (8-16.30) dagarna? Eller bör man i så fall skaffa sällskap till honom? Nu är ju inte sphynxen en billig ras, så det skulle få dröja något halvår av sparande i så fall.
Helst skulle jag vilja ha enbart en katt, men vad som är bäst för katten kommer givetvis i första hand.
Hur gör ni när ni arbetar?