En inspererad nybörjare!

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Madurska
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 091
M

Madurska

Hejsan.
Jag har läst runt lite om det här med distans, Läst lite bakgrunsfakta, diskutions trådar och lite proppar och tycker distans låter himmlans roligt. Jag har nämligen en arab som jag skaffade för snart ett år sen, Tanken var då att hoppa med henne. Hennes nerver håller inte riktigt för hoppning så jag började fundera på distans och har gjort det länge men inte riktigt fått "tummen ur" först nu när jag sökte lite och såg att det går en tävling här runt om hemma i slutet på Februari. en CR runda på 4 mil hade jag tänkt mig då.

men som sagt jag är nybörjare och skulle blisåååtacksamm för lite hjälp. Jag har förstått det här gällande max tiden och liknanade men har lite andra små frågetecken som jag skulle uppskatta om någon svarade på:

* Licenser på en lokal tävling, Vad behövs? Ryttar licens, tävlings bok och? Vilka vaccinationer ska hästen ha?

* Hur tar man pulsen på hästen själv när man tränar hemma?

En gång för ett tag sen så trillade jag in på en sida där dom sålde saker till distans ryttare så som ridbyxor mm. Någon som har bra förslag på sidor där dom säljer bra saker som just ridbyxor eller färg träns? Allmäna tips inför träning och först tävlingen Vore jätte bra det med:)

Jätte tacksamm för svar! Mvh Madde.

Sv: En inspererad nybörjare!

* Licenser på en lokal tävling, Vad behövs? Ryttar licens, tävlings bok och? Vilka vaccinationer ska hästen ha?

Länk till TRI där vaccinationsbestämelserna finns

Länk till TR VI, Distans TR.

I dessa TR hittar du svar på många frågor och funderingar man kan ha i början!

* Hur tar man pulsen på hästen själv när man tränar hemma?

Jag använder mig av pulsmätare, men det går lika bra med ett stetoskop. Pulsen tas på hästens vänstra sida strax bakom hästens armbåge Om du tar med stetoskop så räkna du antalet slag på en minut, men kan naturligtvis räkna på 15 s och ta det gånger 4.

En gång för ett tag sen så trillade jag in på en sida där dom sålde saker till distans ryttare så som ridbyxor mm. Någon som har bra förslag på sidor där dom säljer bra saker som just ridbyxor eller färg träns? Allmäna tips inför träning och först tävlingen Vore jätte bra det med:)

Länkar till kommersiella sidor tror jag inte är okej här, men googla på Distansritt så kommer det upp en bra sida först

//Camilla N

Sv: En inspererad nybörjare!

Jag köpte ett stetoskop, funkar jättebra! :D Bara räkna slagen i 15 sekunder och multiplicera med 4. Lycka till!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 218
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: Lillefrun
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 410
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 569
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23