En hingst till mitt criollo sto!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare BellaLindgren
  • Startdatum Startdatum
B

BellaLindgren

Hej, nu är de såhär att jag har tänkt att betäcka mitt criollo sto, kanske inte nu till våren men nästa och vill då ha tag i en Criollo hingst..

Då undrar jag lite om de finns någon där ute i Sverige som har en Criollo hingst till avel?

Sen undrar jag också lite, det står sterilized på en liten klister etikett (precis som en liten chip märks etikett) som sitter på pappret som följde hästen från italien.

Och då tänker jag såhär, att eftersom det inte står på pappret att hon är sterliserad, så tänkte jag om det bara va kemiskt under transporten, så att alla ston och hingstar skulle hålla sig lugna.. eller?!:confused:

Sv: En hingst till mitt criollo sto!

Ta kontakt med Gordon här på Buke. Hon kan nog hjälpa dig med dina frågor.

Liknande trådar

Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·
Avel Jag köpte min drömhäst i våras. Tanken var att vi skulle träna (utbilda mig) för att senare tävla och utvecklas. Men denna sommar har...
Svar
1
· Visningar
1 162
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt sto i år med min kompis hingst, för eget ändamål. Och jag tänkte börja nu i maj så jag har några månaders...
Svar
6
· Visningar
1 598
Senast: Twihard
·
Avel Att tjäna pengar på avel är få förunnat men jag har länge undrat över om de med egen hingst, främst på naturlig, får sin avel att gå...
Svar
1
· Visningar
1 144
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka