En fråga om vaccinationsintyg!

Fashionistan

Trådstartare
Jag missade min hästs vaccinering med en månad och har nu påbörjat en ny grundvaccination, *dumt och dyrt* men lika bra med tanke på framtida tävlingar och inte minst för hästens skull! :laugh:

Jag tog stämpeln i en sån där egen "karta" så att jag kan ha precis koll på det nu!

Men en sa till mig att stämplarna måste finnas i passet för att det ska vara giltigt på tävling och att man måste skriva över kartans stämplar i passet! (en vet får göra detta såklart)

Stämmer det? Jag tycker att det är så smidigt att ha en egen karta för just vaccineringarna! :laugh:

Sv: En fråga om vaccinationsintyg!

Jag har såndär karta till mitt halvblod och det har aldrig varit något problem. Enligt TR står det bara giltigt vaccinationsintyg, inget om att det måste vara i passet.

Jag har gjort så att vacc intyget var fullt då fortsatte jag i passat, men vacc intyget ligger i fickan i passet så det finns med.

Man måste inte ha passet med sig på tävling om man har stor häst men jag har för mig att ponny måste.

Man måste alltid ha passet i närheten av hästen samt vid transport så det behövs på tävling för alla hästar. Är du ute och rider har du 3 h på sig att kunna visa upp passet om det mot förmodan skulle vara 'kontroll' (like that would happen.. men men..)

Vaccinationer ska egentligen stå i passet, dvs föras över.

Jo men jag menade just att du inte har skyldighet enligt TR att kunna visa passet på tävling och det var ju det det gällde.
Att man (som jag tex) väljer att ha två vaccintyg, ett i passet och ett löst för att visa i sekretariat är ju en säkerhetsåtgärd, jag vill inte riskera att förlägga det/tappa det när jag går banan etc.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 418
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 378
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod