En fråga om rutin vid avlivning hemma.

T

Tosca

Om man får tillstånd av Länsstyrelsen att gräva ner hästen hemma, och avlivning görs på gården, ska man anmäla detta på något sätt? Det gäller alltså inte till försäkringsbolag, jag menar mer till rasförening? Om hästen är registrerad men inte har pass? Vad jag menar är alltså om det ska bokföras någonstans att hästen inte längre är i livet, eller om det inte spelar nån roll?

Tack på förhand!

Sv: En fråga om rutin vid avlivning hemma.

Ja, man bör kontakta rasförening och anmäla hästen som död/avliden så de kan föra in det i registret.

Ok, bra att veta, tack för ditt svar!

avlivade en häst i förrgår och kom fram till då att jag kunde ha släpat fram vilken krake som helst! utfördes ingen som helst koll på pass mm! finner det lite märkligt att de inte kollar över namn och beskrivning på passet mot försäkrings papperet.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: Bee
·
L
Ridning Hej! Jag har en fråga om vikt på ryttaren. Jag har läst och hört olika om hur mycket ryttaren kan väga som max men 15% eller 20% eller...
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: Roheryn
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 957
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar