En fråga om löp och p-piller

Trani

Trådstartare
Om det inte märks alls på katten när hon löper, bör jag ändå ge henne p-piller? Det är givetvis en innekatt som inte kommer i kontakt med andra katter och som ska kastreras så småningom.

Att det finns nackdelar med p-piller vet jag, men finns det andra nackdelar med löp förutom beteendet (som ju är obefintligt i det här fallet)?

Sv: En fråga om löp och p-piller

Upprepade löp kan ge livmoderinflammation, så om katten löper hårt och ofta hade jag nog satt den på piller. P-piller kan ju också ge livmoderinflammation, plus diverse andra otrevligheter. Kontentan av det hela är att en lugnt löpande (som min egen unghona nu över vintern) får gå utan piller, en hona som löper mycket mår bättre av att slippa. Pest eller kolera liksom... I ditt fall hade jag ju också låtit bli.

Sv: En fråga om löp och p-piller

Ok, men då avvaktar jag med piller tills hon börjar visa tydliga tecken på löp (om hon hinner göra det innan kastrering). Tack för svar!

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 937
Senast: Krålus
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 399
Senast: Googlarn
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 702
Senast: Capybara
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 518
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka