En fråga om export av äldre häst

pernilla_s

Trådstartare
Fick höra idag att man inte fick exportera en häst som var äldre än 14år. Stämmer detta?

Nu ska jag själv inte göra detta. Jag har köpt en yngre.

Sv: En fråga om export av äldre häst

Det stämmer inte på någon punkt, givetvis får du importera/exportera en häst som är 14 år eller äldre.

Det stämmer inte på någon punkt, givetvis får du importera/exportera en häst som är 14 år eller äldre.

Jag fick inte heller det att gå ihop, men bättre fråga, man vet ju aldrig. Jagär inte så insatt ännu i islandshäst värden och regler kan ju vara rätt sjuka ibland. Bättre fråga allvetande buke ;

Tack för svaret :bow:

Mig veterligen finns ingen sådan regel, dock avråds man från att importera en häst äldre än 10 år.

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
544
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 679
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka