En fråga ang plastband till löshoppning

D

dockan_

Hej.

Vad kör ni med för sorts "linor" när ni löshoppar era hästar, om ni kör med något sådant förstås. Alltså linor att fästa mellan hinderstöden för att fånga in hästarna i "smeten" lixom.

Jag har kört med longerlinor innan, men fick tipset av en kompis att man kan ju köra me såna där plastband som polisen spärrar av med. ja, såna där vita, plastband eller vad som helst. Någon som kör med sådant? Vart finns dom att köpa isåfall??

Ska fixa longerlinor för nu har jag inga just nu, och jag ska löshoppa pållen imorgon.
Tack för svar!

Sv: En fråga ang plastband till longering

Använder svart/gul randiga plastband. Skulle inte vilja använda longerlinor, elrep etc eftersom det är större sakderisk om hästen på något trasslar in sig i detta.

Fick min rulle med plastband till skänks av en vänlig själ, så vet int evart de går att få tag på.

Åh, jag har ingen aning vart såna där plastband finns... Måste verkligen få tag i såna.

Finns det NÅGON som vet vart man kan få tag i såna?

På en byggvaruhus finns det bland annat plastband.

:)

Åh, jag har ingen aning vart såna där plastband finns... Måste verkligen få tag i såna.

Finns det NÅGON som vet vart man kan få tag i såna?

Brottsplatser :angel:

Skämt åsido, företag typ peab, skanska mfl. brukar ha sådana plastband. Kanske finna att köpa på byggvarhus också?

Vad kan sånt kosta?

Sv: En fråga ang plastband till löshoppning

Jag har alltid köpt direkt från butiken iof så jag vet inte om dem har dem på hemsidan... sorry...

Kör själv på blå plastband från Agria som skolan har... Skicka ett mail till Agria vet jag! Polisavspärrning kan du glömma, det får inte användas till det här ändamålet! :p Förstod att det inte var just polisens avspärrningsband du tänkte använda, men ville bara poängtera detta! ;) Annars borde det ju finnas på Granngården el liknande, de brukar ha det mesta!

Använder nedbrytbara "skogsband" för att märka ut träd, till löshoppning.
Billiga och nedbrytbara när de råkar blåsa bort i höstvinden.... verkar fungera bra som foder åt ungnöt oxå! :crazy:
Hästarna har inte klagat på att det är nedbrytbara band i.st.f. plastband... :D

Använder nedbrytbara "skogsband" för att märka ut träd, till löshoppning.
Billiga och nedbrytbara när de råkar blåsa bort i höstvinden.... verkar fungera bra som foder åt ungnöt oxå! :crazy:
Hästarna har inte klagat på att det är nedbrytbara band i.st.f. plastband... :D

haha =)
vart får man tag på såna? =)

det du ska söka på är "avsprärrningsband" :idea:

Det finns på lantmännen, bole, nordpost m.fl.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka