En EM tråd

F

fio.

måste vi ju ha eftersom det snart är dags :banana: :banana:

Så hur kommer det gå tror ni för våra svenska ryttare??
Och inte minst vem tar medaljerna!

För dom som inte vet så rider dessa ryttare EM för Sverige

Linda och My Fair Lady
Magnus och Keymaster
Dag och ?? (minns inte namnet) :o
Tobias och Amaretto
Viktoria och Ballys Geronomi (?)
Katrin och Pandora Emm

Jag tror att det går så här i lagtävlan:

Guld- England
Silver- Tyskland
Brons - Sverige eller Frankrike

Individuellt är alltid skitsvårt och Tyskarna har varit väldigt bra detta året på dom tävlingar jag har sett iallafall så det måste jag tänka på lite mer innan jag svarar :D

Sv: En EM tråd

Jag hoppas och tror att laget kan ta medalj. Om det inte går som på Ribban :smirk:
Och tror att Magnus och såklart Linda har chans till individuell medalj, men hejar på Tobbe också :banana:
Utlänska ryttare har jag inte jätte koll på med håller med dig om vilka lag som kommer på pallen. Sen kan man ju hoppas att du gissar fel på vem som tar guld ;)

Whos Blitz heter väl Dag-Alberts häst?

För sporten, oss, SOK också ryttarna förstås, får vi väl hoppas på en medalj. Det har ju funnits mycket att hoppats på de senaste mästerskapen men när det väl kommit till kritan (medalj) så har det ju inte varit lika bra...

Det är väl inte det starkaste laget vi haft, men jag hoppas jag blir överraskad!

Saras Robin är inte ok antar jag?

Hoppas såklart att laget tar medalj, men det blir nog svårt i år. Även om Ribbans bana var tuff och några av svenskarna gick bra där, så blir säkert EM-banan minst ett strå vassare - det är ju England

Och eftersom det är i England så vore det ju skam om inte England vann lagtävlingen, tycker de iaf så de vinner nog även om ngt annat lag eg är bättre :smirk: så tyskland blir väl tvåa.

Jag skall dit och hejja på plats i Blenheim!!! :bump: :bump: :bump:
Skall bli så himla kul!!!! :)
Vi är ett gäng som åker från Malmö på fredag morgon!!! (nästa fredag alltså...)
Någon mer som skall dit???? :)

Jag tror att Sverige kommer att ta minst silver faktiskt, men då skall allt flyta.

Magnus, Linda och Viktoria har alla chans till medalj. Jag sätter en extra tumme för Magnus just för att han är så oerhört sympatisk och trevlig (och för att det är min träningspartner :D )

Tobbe är ett liten outsider och har möjligheten att komma mkt bra.

Dag har för dålig dressyr och den brukar inte hoppa bra i banhoppningen, men en super terränghäst. Dag rider ju alltid bra så man vet ju aldrig.

Katrin visste jag faktiskt inte att hon skulle rida och tja jag vet inte tror inte riktigt på någon toppplacering, men men man vet aldrig med Katrin.

Linda & Magnus har väl chans på topplacering om allt stämmer, Victoria kanske topp 10-15. Annars tror jag det blir svårt för laget.

Ja frågan är väl oxå vem som rider i laget och vem som rider ind. Jag tror nog mer på Tobbe i laget än på Dag faktiskt. Jag vill nog se Dag och Katrin rida ind. Tobbe har en sådan jäkla vilja att han kan komma väldigt högt OM han kan hålla sina nerver i styr i banhoppningen sista dagen vill säga.

den ända jag känner är Tobbe så jag får heja på honom :banana: plus att jag känner dom som äger Amaretto!!
är inte sådär super insatt, men tror att Sverige mycket väl har chans på medalj!

Amaretto har inte varit nån höjdare i dressyren i år , så jag tror det finns risk att T sätter för mkt press nu när det gäller...instämmer i hopp-problemet. Jag tycker han ska rida individuellt

Dressyrresultat efter första dagen:
Victoria ligger på 23e plats, Dag på 25e. Enligt ridsport.se inga höjdarritter...
Bettina leder, Pippa ligger 2a.

Jag fortsätter väl.. :smirk:
Katrin ligger på 23e plats med 56,7 straff, Victoria 28e på 61,1, Dag 31a på 64,8.

Bettina leder med 31,3 straff, Pippa 2a med 37,8.

Och Magnus ligger hittills på en 15 plats med 48,5 straff. Katrin 28 med 56,7 straff.

Senast ändrad:

Gemensamt svar till dessa heeelt obefogade påhopp från Lena OCH Fio..! *fnys*

Nytta är väl det enda jag gör nu för tiden! :devil: :eek: När jag inte sitter i skolan & slöar & mest surfar runt förstås...jag kommer att bli en lysande journalist! :D

Vänta bara till nästa helg, då lär jag få slita ihjäl mig (jamen typ..), Anna rider 5 hästar i Öved.. :cool: Då har jag ju faktiskt rätt att bara lata mig emellan stor-tävlingarna. Jag menar, det är ju faktiskt bara 3 (?) veckor sedan Ribban & då hade jag ju hela 1 (en) häst med mig.. :angel:

Liknande trådar

W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: LenaH
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (SvD) Det svenska EM-laget i fälttävlan avancerade ett pinnhål när resultatet efter dressyren räknats ihop. Såväl Magnus Gällerdal med...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: Gunnar
·
T
Fälttävlan Hittade ett nyhetsklipp (visserligen ett par veckor gammalt) Viktoria Carlerbäck och Sara Algotsson är i princip klara för...
2
Svar
23
· Visningar
2 684
Senast: aicha
·
H
Fälttävlan Är det här, nu har iallafall Tv tiderna för OS kommit ut men det verkar inte som om man får se ALLA ryttarna som man fick göra vid förra...
Svar
18
· Visningar
1 547
Senast: HillsBon2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur