En-dagars John Moore clinic

Sv: En-dagars John Moore clinic

Hoppas du får vara med nån gång, det brukar vara kul. Han påstod att min 17-åring inte var riktigt inriden :eek:. Vadå, han är ju inriden på Island, då skrattade han gott.:D. NU är han 22 så jag hoppas han hinner bli det innan han dör.

Haha...ja, det är nästan så jag benägen att hålla med honom.
En häst "inriden" på Island är nog inte riktigt inriden.....;)

Jag kan inte se att han på hemsidan har något speciellt som ingen annan har? Jag tvivlar inte en sekund på att han är duktig, men jag är alltid skeptisk till människor som hävdar att de vet en massa om beteende utan att egentligen ha belägg för det de säger.

Men jösses, att tvivla på en människa som har 40 års erfarenhet, jobbar över hela världen och jobbar varje dag med hästar. Det är väl SJÄLVKLART att han har något att lära ut?????

Visa lite respekt

*trött*

Vems tår skulle du trampa på? Jag försöker bara besvara dina frågor om det nu är mina tår du förmodat skulle ha lagt din vikt på? Alla har vi olika tycke och smak och filosofi vad gäller träning och man måste hitta det som passar en själv och ens häst och vad man kan stå för. Sen plockar man det man tycker är bra från var och en. Är man osäker på en tränare så kan man alltid åka som publik.

:bow::bow::bow:

Dom ska inte vara riktigt inridna, det är det som är charmen :angel:

Njanjo....det är nog delade åsikter om det :)

Jag köpte ett sto som var 8 år gammal.
Hon skulle vara riden sen hon var 5 år, mestadels av barn och tonåringar.
Hon var spänd som en fiolsträng och inte speciellt social, svår att fånga i hagen och visste knappt vad ett bett var....:confused:

Så, man ska nog ta det med en nypa salt om hästen sägs vara inriden/riden i flera år.
Bäst köpa unghästar från Island, oinridna så kan man lägga grunden själv och inget är förstört från början :)

Man kan ha massor med års erfarenhet, men likväl ha fel på många punkter ;)
Som sagt, jag tvivlar inte på att han är duktig. Men jag vill ändå veta vad han har som utmärker honom från andra, har han någon vetenskaplig grund i det han säger eller baseras det bara på personlig erfarenhet?
Om det är på bara personlig erfarenhet, hur tolkar han det som sker?

Jag menar, hävdas det vara "hästspråk" på något sätt (typ "gör så här, så svarar hästen så här") eller är det grundat i inlärningsteori?

Nu är det inte aktuellt att jag är med på någon clinic på länge ändå, i och med sjuk häst.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
630
Senast: Hajfisk
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
717
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
269
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar