En-dagars John Moore clinic

Sv: En-dagars John Moore clinic

Fast varför ett beteende uppstår är ju helt beroende på situation, art och beteende? Men "varför" på den nivån är inget jag har sett en lekman hävda sig lära ut, utan nu var det ju frågan om rena basic inlärningsteorier (vilka inte alltid stämmer ur en "vanlig tränares" eller en "extra bra tränares" mun, vilket jag alltså motsatte mig). Med tanke på att en majoritet av folk inte ens har koll på grunderna har jag mycket svårt att se att man skulle lägga en vanlig endagars-"öppen för alla"-clinic på den nivån.

Hej allesammans!

Jag hade förra året ansvar för att samordna 1-dags clinicen i Skara. Jag har gått på ett antal av Johns clinics och jag tycker att han är mycket bra på det han gör d.v.s hästträning. Han har en pedagogik som är lätt att förstå och ta till sig. Jag kommer även att delta på den kommande clinicen i Skara som åskådare :) Vill inflika att det går utmärkt att komma på 1-dagars clinicen med hästar som ej är inridna. Oftast hinner man inte så långt som till uppsuttet iallafall.

KL

Undrar om någon av er som anmält sig har hört om det blir av eller inte ?
Man får ju börja planera lite för barnpassning osv....

Jag mailade i helgen, fick svar att det gick bra att komma som fotfolk. Så jag antar att det blir :)

Jag mailade idag och bad om bekfrätelse att kursen blir av den 19e april.

Fick beskedet att den är inställd, ev flyttad till 10 maj.

Så, det verkar inte bli någon kurs för min del :(

Om inte ni andra som har anmält er har fått besked kanske ni ska maila och fråga.

Hoppsan, där ser man. Det måste kommit rätt plötsligt..

Ja, antagligen.
John hade blivit mycket sjuk och ställt in hela första delen av sin "turne"....:o

När det nu var hyfsat nära....( bara 45 mil tur och retur ;) ).....

Trist! Jag som har sett fram emot de här. Måste kolla med jobbet först men om jag får vara ledig så kommer jag vara med den 10e maj.

Oj då, vad trist, vet ni vilka clinicar som ställs in? Har ju sett fram emot det här hela våren....

Oj då, vad trist, vet ni vilka clinicar som ställs in? Har ju sett fram emot det här hela våren....

Nej, jag vet inte vilka specifikt.
Men hela början av turnen skrev hon till mig.

Men de hoppas ju vara igång igen 10 maj, minst, så allt före det kanske ??

Det bästa är ju om du mailar och frågar själv.
Jag vet inte om de har mailat till alla.......

Så här står de på Hanaskedes hemsida;¨

OBS! På grund av influensa så har John Moore träningen blivit inställd den 19/4

Jag är inbokad på en JM clinic 7-8 maj i jämtland, vet inte mer om honom än det jag läst på hemsidan och en del forum men tycker att det ska bli väldigt intressant. Tycker att tanken om en god relation med hästen och att arbeta dem med så få hjälpmedel som möjligt är tilltalande.

Jag ska också delta med häst på Österåsen. Den clinicen blir av jag har mailat arrangören. Kul! Då ses vi!:bump:

Ja vilken tur!! Hade blivit besviken om det inte blivit av. Syns nästa helg :-)

*kl*

Den på Hanskede blir inte av den 10e maj heller. Men de skulle nog göra ett nytt försök till hösten.

*kl*

Den på Hanskede blir inte av den 10e maj heller. Men de skulle nog göra ett nytt försök till hösten.

Vad trist :(

Jag hade inte kunnat vara med ändå men....

Hoppas det blir till hösten, kanske går får till till det då istället.

Vad trist :(

Jag hade inte kunnat vara med ändå men....

Hoppas det blir till hösten, kanske går får till till det då istället.

Hoppas du får vara med nån gång, det brukar vara kul. Han påstod att min 17-åring inte var riktigt inriden :eek:. Vadå, han är ju inriden på Island, då skrattade han gott.:D. NU är han 22 så jag hoppas han hinner bli det innan han dör.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
630
Senast: Hajfisk
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
717
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
269
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar