En dag på utställning, nöjd :D

Ainon

Trådstartare
Blev endel bilder från idag på utställningen i Piteå, bara chihuahuor, hade inte möjlighet att springa runt till några andra ringar.

Grattis till Alla idag, såg många nöjda ansikten trotts ett till början fördjäkligt väder

Själv är jag mer än glad över Unos resultat (1kv 1kk hp).
Hur gick det för alla bukare?

Iga, Unos kullsyster
20889438.jpg

Kullsyskonen leker vilt
20889440.jpg

20889450.jpg

Så himla söt!
20889467.jpg

20889469.jpg

20889491.jpg

Vinnare chihuahua långhår
20889493.jpg

20889496.jpg

Samtliga hyffsade bilder och bättre finns att se på http://www.pixbox.se/alb_show_id813603_page0.html

Sv: En dag på utställning, nöjd :D

Grattis till resultatet, det är alltid härligt när man är nöjd :D
Jag ställde inte själv men höll till vid kinesringen och fotade en hel del, hade önskat att jag hade kunnat klona mig och vara vid flera ringar (bla. chihuahuaringen) men det var bara att välja då de jag ville se var inne samtidigt - fast i olika ringar.
I kinesringen gick det dock hyfsat för de flesta, lite kommunikationssvårigheter mellan domaren och ringsekreteraren emellanåt dock, samt att alla kineser fick CK vilket blev måååånga hundar i ringen samtidigt sen...men det gick det också ;)

(Btw, jätte fina bilder :) )

min mamma ställde ut två av sina tibbar så jag satt mest där samt kollade in mopsar och fransk bulldog då de tär raser som intresserar mig. tänkte tälla ut min mops men efters jag eg skulle ah jobbat idag blev det inte så..gick bra för min mamma iallafall.

fina bilder!

Grattis till resultatet :) Och vilka tjusiga hundar!

Vi var iväg igår som sagt, där var tre beardisar, en juiorhanne, en tik och så Sirius. Sirius fick en 1:a och ett hp (domaren sa nåt om att man inte telar ut hp i öppenklass, kan inte så mycket om priser etc. vad menade hon?). När han ställdes mot den andre hannen så gick det inte så bra. Domaren sa: Den där har finare päls, men junioren rör sig bättre :( (det gjorde den) Och tiken blev BIR. Så sirius blev alltså trea ;)

Men jag är mer än nöjd! För längst ner i kritiken står det: "Välvisad!" Och den här utställningen var mest träning för mig inför framtida hundar.

Jag höll till i ringarna där Saluki, Azawakh och Whippet visades.

Visade själv en ung salukitik som ser förjävlig ut nu (1½ år, tunn, vinglig och till råga på allt extremt skendräktig) :p Hon åkte såklart ut med en 2a. Utställningen var mer träning för henne och hon skötte sig fint.

Visade en whippethane i uppfödargrupp. Blev BIR-uppfödargrupp :laugh: (bara 2 grupper men ändå) men i stora ringen sket det sig.

För "min" kennel gick det bra. En av uppfödningarna fick Cert och Cacib, sedan var det lite BT-placeringar.

Sedan blev vi BIS-uppfödargrupp :bump::banana::bump:
(Inte min bild och jag är inte heller med på bilden eftersom jag ställde whippet. Mina bilder kommer senare.)
pite_4546365.jpg

Där är en Grupp med Saluki som har vunnit en hel del vinnster.
Alltid så snyggt klädda
Är de någon du känner till?

Vet precis vilka du menar. Skickar PM om det, för jag tvivlar på att man får skriva kennelnamn så i forumet :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka