En dag i stallet

ryttareochhast

Trådstartare
Hur är en dag i stallet för er?

Hur mycket & vad äter era hästar på morgonen,
när sker ert utsläpp,
äter era hästar i hagen,
när sker ert insläpp,
när gör ni iordning hästarna & vad använder ni,
när rider ni,
vad gör ni efter passet,
när fodrar ni,
när mockar & städar ni,
när ger ni era hästar godis,
när kvällsfodrar ni,
osv osv.

Skriv så mycket ni kan från morgon till kväll, intressant att veta era rutiner! :grin:
 
En dag i stallet för mig är, gå upp 6 på morgonen åka till jobbet, sluta ca 17 åka ut till stallet, ta in hästen, borsta, rida, ev mocka och fodra, antingen får hästen va kvar inne beroende på vad klockan är eller så får hon gå ut.

Vet inte exakt tid då hästarna får gå ut, men det är på morgonen innan stallägaren åker till jobbet, de får endast mat när de kommer in, gräs har de i hagen.

Just nu så när jag kommer till stallet så hämtar jag ett grimskaft och går till hagen och letar upp min häst, kommer hon inte självmant fram till mig så börjar jag klappa dom som kommer fram och då blir hon avundsjuk och kommer. Hon får då massa beröm, sen går vi in, ställer hästen i gången.
Jag borstar hela hästen med rotborste och försöka reda ut man och svans varje dag. Har smörjt svansen lite med helosan då hon har kliat sig lite så att svansen skavs av. Ibland när jag har gott om tid ryktar jag, när det inte hinns med så är det rotviska nästa och så hovkrats.
Sen sätter jag på skydden, sen sadeln och sist tränset och i samband med tränset åker hjälmen på och rider. Efter ridningen drar jag av henne med rotborsten och rotviskan igen och så får hon gå ut om dom andra hästarna fortfarande är kvar ute.
 
Jag tar & skriver min!
Fux-halvblodsvalack, 155 cm hög & 7 år. Tränas i dressyr 3 gånger per vecka (varav en gång för tränare), en hopp- eller markarbetesträning & en uteridning. Tävlas endast i dressyr på LC nivå än så länge på grund av att han var bakskygg vid inridning.

MORGON:
Jag kommer till stallet runt 07:30. Hälsar hästen godmorgon.
Runt 08:00 morgonfodrar jag.
0,25 kg Granngården Orginal Müsli + lite B-vitamin, 1 kg hö.
Klockan 08:30 sker mitt utsläpp till gräshagen.

EFTERMIDDAG:
När jag kommer tillbaka till stallet klockan 15:00 mockar jag ur boxen,
fixar lunchfodret & kvällsfodret, fyller höpåsar samt tar in en tuss hö i boxen.
Klockan 16:00 tar jag in honom.
Fixar iordning honom, använder då vanliga borstar.
Sedan blir det sadling & tränsning, jag använder främst en mörkbrun dressyrsadel. Vid hoppning & uteritt används en mörkbrun hoppsadel. Använder en fårskinnspad under sadeln. Skiftar schabrak. Har även ett vanligt svart träns med aachen-nosgrimma & tredelat bett. Vid hoppning använder jag ett likadant träns, fast med ett rakt bett & fasta ringar. Vid dressyr har jag ett par dressyrskydd eller fleecelindor, hoppning & uteritt används benskydd från Equi Guard.
Tränar i ridhuset eller paddocken, antingen för tränare eller ett enklare pass ensamma. Skrittar av ute.
Efter passet får han en Knabber Stick från Effol, sedan borstar jag av honom. Efter det passet för tränare så spolar jag alltid av honom då han blir rätt svettig. Använder då Showsheen Absorbine & en Magic-Brush borste samt en svamp.
Han får även ta några slick ur en Horslyx slickstensburk i Respiratory.
Sedan ställer jag in min rena häst i boxen & fodrar runt 18:00.
Han får 0,5 liter Granngården Orginal Müsli & 0,5 liter torr Betfor.

KVÄLL:
Kvällsfodrar runt 20:00,
då får han 0,5 liter Granngården Orginal Müsli & 0,5 liter torr Betfor
4 kg hö & 0,5 kg halm.

Sedan blir han pussad godnatt.

Hihi, lite lång text :grin:. Vill bara säga att det jag skrev är det jag gör på helger, en heldag i stallet. På vardagar så är det endast eftermiddagen som gäller, morgon & kväll fixar de i stallet.

 
Senast ändrad:
Hej!
Jag har min häst inackorderad och vissa saker i stallet sköts kollektivt.
Så här ser våra rutiner ut under de månader hästarna är installade (nu är de ju på bete).

Utsläppet sker mellan 06-07. Man fodrar kraft inne sedan släpper vi ut hästarna i sina respektive hagar där de äter hö från foderbord med slowfeednät.
Den som släpper ut mockar åt samtliga hästar samt lägger in kvällsmat. Det är ca 15-17 hästar så man har 2 utsläpp i månaden. Mockningen går hyfsat fört då samtliga står på spån med gummimatta under (supersmidigt)!

Lunch kl 11 och eftermiddagshö kl 16 ges i hagen av stallägaren.

Insläppet har man också ca 2 ggr/m. Man tar in dem vid ca kl 19. Då har de redan mat inne. Insläpparen ser till att lägga ut frukosthö i alla hagar.

Rider gör jag vid lite olika tider, när det passar mig bäst just den dagen.
Då tar jag in min häst och kollar igenom honom. Sedan borstar jag både före och efter ridningen, ibland en dusch efteråt. Försöker rida varierat, både i skogen och i ridhuset.
Jag gör iordning hö och kraftfoder åt flera dagar åt gången, så de flesta dagar jag är i stallet behöver jag bara ägna mig åt kvalitetstid med hästen och härliga pratstunder med stallkompisarna!

Jag tycker att mitt stall är oerhört bra. Min häst trivs kanonbra, vilket märks extra mycket då jag jämför med hur han mådde i vårt förra stall som han vantrivdes i. Han har verkligen blivit sig själv igen, åhh vad jag älskar denna häst!!!
 
@ryttareochhast vilken rolig tråd :)
men utifrån svar du fått i tråden hittills så kanske specificera lite tydligare om det är enbart själva rutinerna du undrar om och vill veta?
vilken färg eller märke på sadel, eller färg på häst osv, kanske inte är riktigt det du undrar över tänker jag lite intresserat utifrån svar i tråden?
 
Hur mycket & vad äter era hästar på morgonen,
Just nu gräs. Vintertid hösilage 2-3kg/häst/mål.
när sker ert utsläpp,
Lösdrift, orka hålla på med in.o utsläpp ;)
äter era hästar i hagen,
Ja, just nu gräs. Vintertid alla mål eftersom det är lösdrift.
när gör ni iordning hästarna & vad använder ni,
Jag rider oftast på eftermiddagen, (hästarna brukar ha vilostund på förmiddagen). Tar in i stallet, borstar o fixar, sadlar, tränsar och ger mig ut.
vad gör ni efter passet,
Klär av hästen, den får stå i gången eller boxen o äta lite skrammel i krubban som belöning. Är det vinter o hästen är svettig får den först stå o svalna, sen på med fleece o äta hö i en box nån.timme. Är det sommar får dom en avspolning och ut direkt i hagen för att rulla sig o torka.
när fodrar ni,
Beror på arbetstider, men tre mål om dagen -morgon, lunch och kväll. Ibland om det är kallt får de nattamat eller extra mycket kvällsmat. (under -15 får de nästan fri tillgång)
när mockar & städar ni,
När det passar, sällan i samband med ridningen utan det gör jag gärna på förmiddagen när de sover(förutsatt att jag är ledig)
när ger ni era hästar godis,
Belöning efter arbete. Vid trickträning.
när kvällsfodrar ni,
Ganska tidigt oftast, vid 20.

Att ha lösdrift är jäkligt käckt för oss. Jag jobbar skift vilket innebär olika arbetstider olika dagar. Ena dagen dagtid, då blir frukost vid 5:30 och får då.lägga till halva lunchen. Sen får de andra halvan lunch vid 15:30 om ingen annan vart i stallet i tid, kvällsmat vid 20. Jobbar jag em får de troligvis frukost vid 5 av min sambo annars vid 8 av mig. Lunch vid 12-13 o kvällsmat vid 20. Men hästarna har alltid gräshagar så de kan äta lite mellan målen. Är det snö öppnar vi ut på hövallarna så får de roa sig med att skrapa fram gammalt gräs, istället för att "stå o hänga" o vänta på hö(så får de gratis motion när de skall galoppera hem till höet oxå). Men övriga året bara nerbetade hagar så de inte blir tjocka. :grin:

Mina hästar har ligghallar både vinter o sommar. Sommaren är viktigast pga insekterna, de står inne hela dagarna o ibland får jag stödfodra hö så inte magarna far illa. Vi har tre olika lösdrifter så vi kan variera marker, dela upp i mindre flockar och alla får plats inne.
 
Eget stall med några inhyrningar. kollektivt.
Just nu är jag mammaledig.
Oftast jag som har utsläppet för att jag är morgonmänniska.
Senast 08 ska de va ute, jag går dit mellan 06-07. Ger kraftfoder 0.5 l krafft grov sensitve och ame mineraler till min häst och släpper ut dem, alla i samma hage.
Ger hö i hagen.
Senare på morgonen när lillen sover så går jag och mockar, fyller på höpåsarna, kraftfodret och vatten. Hinner jag så städar jag lite i stallet där de behövs.
De får hö i hagen kl 12 och 17.
Kommer in tidigast 20, nu på hösten när det är så fint väder kommer de in så sent som möjligt,runt 22 tiden. Då ger man de kraftfoder, 1 liter kraftgrov sensitive och ame mineraler till min, hö finns i boxen färdigt.

Rider/motionerar gör jag oftast på kvällen när pappan i huset är hemma. oftast blir det uteritter,något dressyrpass på banan,ibland tömkörning eller promenader. Varierad träning.
Vilodagarna blir när jag inte hinner träna.
Borstar hästen, sätter på sadeln, och sen tränset. Innan jag hoppar upp går jag lite med henne, hon har sadeltvång så jag är väldigt försiktig å vi har en sadelprocedur.
Ridningen tar mellan 15 minuter - 1 timme. För att förklara 15 minuterna. Rider vi på banan å allt går så himla bra, fast det bara är uppvärmingen så slutar jag. Vi har haft lite problem åp banan med ridningen så försöker lösa det. Vill avsluta så positivt som möjligt.
 
Mina blir morgonfodrade 6-7 på morgonen, får 3 kg hösilage var. Ut i hagen innan nio. Lunch i hagen vid 15, 2 kg var. Släpps in vid 20, får då kvällsmat. Ena hästen får 3 dl lucernpellets, 1dl betfor och ca o,5 kg havre. På med 2,5 l vatten, + 5 kg hösilage. Andra hästen får 3 dl lucernpellets, 1 dl betfor ich 0,25 kg havre, på med 2 l vatten och utöver det 3 kg hösilage.

Brukar åka ut och rida på förmiddagarna/runt lunch iom att jag jobbar natt. Börjar med att mocka och ev fylla spån, läggerin kvällsmaten. Tar in en häst i taget och borstar/rider. Pussar dem hejdå, släpper ut och åker hem.
 
Jag är inackorderad och har hästarna på lösdrift. En stalldag brukar se ut ungefär så här:
Kommer till stallet, tidpunkt beror på om jag ska fodra, om jag jobbar osv
Är det vinter brukar jag fodra när jag kommer (åker oftast runt runt lunch om jag inte jobbar), gör i ordning foder för kommande dygn, kollar om det behöver mockas, fyller vatten, kanske hjälper de inne på stall att mocka och göra foder till sina om det inte redan är gjort.

Plockar in första hästen. Gör i ordning den för motion. Motionerar den i allt från 20 min och uppåt beroende på vad jag gjort tidigare dag, hur mycket tid jag har och vad jag har tänkt att träna för dagen.
Kommer tillbaka in i stallet och gör hästen redo för hage igen.
Hämtar in häst två och gör samma sak där.
Inte alltid jag motionerar båda hästarna varje dag, ibland blir det bara den ena och den andra får vila. Brukar försöka hålla ett tredagarsschema (båda, den ena, den andra), kommer båda ut flera dagar i rad är det bara bra. Ibland hinner jag inte ut med någon av dem, så det är lite olika det där.

Ibland får de sitt kraftfoder direkt efter ridningen, ibland senare på kvällen ute i hagen/lösdriften.
Beroende på vad klockan är när jag är klar ger jag middag, eller plockar in om det är så sent på kvällen.

Ja, sen är jag klar och åker hem igen.
 
Står med mina hästar i ett kollektiv, men sköter mina helt själv+släpper ut och lunchar de andra hästarna på vardagar.
Morgon ca kl 4:30(påväg hem från jobbet)
Fodrar kraft inne sen går de ut och om det inte finns gräs så får de hö.
Fyller på vattnet i hagen när de har kommit ut.
Lunch ca kl 12
Hö i hagen om det inte finns gräs.
När jag har lunchat mockar jag och gör mat.
Insläpp ca 17
Kraft och fri tillgång på hö i hay bar.
När de har fått äta och vila en stund så borstar jag och motionerar jag dem, mest ridning i skogen men ibland tömkörning eller longering på ridbanan. Ibland bara en promenad. Unghästen tränas för tränare ca 1gång/vecka. Unghästen rids med hoppsadel, träns med olika nosgrimmor och bett, förbygel och benskydd runt om. Gamlingen rids med antingen hoppsadel eller westernsadel, träns med olika nosgrimmor och bett och benskydd på fram.
Efter motionen borstar jag av igen och ibland får de massage och sen på med pyjamasen.
Efter det får de kraft igen och jag kvällsmockar.
Lampan släcks ca kl 21.
 
Senast ändrad:
Min dag ser ut ungwfär såhär:
Är i stallet strax innan 07, ger krafft foder, lägger ut hö i hagen, täckar och släpper ut
Sedan får hästarna lunch mellan 12 - 14 (beroende på om jag eller stallägaren gör det...)
Jag brukar försöka ta in runt 17 för att rida
Mockar oftast innan jag rider
Färdig med ridnign och så runt 18
Nattas vid 22 ca.

Hästen äter:
Morgon
0,1 kg krafft grund (krubbskrammel)
3kg hö (i hagen)

Lunch:
3kg hö (i hagen)

Efter ridning
1 kg krafft grund
3 kg hö

Kväll
3 dl betfor
0,5 kg kgrafft grund
4 kg hö

Ungefärligt! Allt beror på hur hårt hästen har gått, och vilket hull han har.
Har ännu inte fått hö-analysen, men såfort den kommer ska det räknas ut foderstat!
 
Ser lite olika ut beroende på årstid men ungefär så här:

7-8 utsläpp. Sommartid går de direkt ut i hagen och käkar gräs, annars får de morgonhö i hagen

morgon/förmiddag hängs det ut nät med grovfoder som brukar räcka fram till ca 16 så de har att äta större delen av dagen. På sommaren har de inga nät då de ju har gräs.

Insläpp 18-20 beroende på arbetstider, väder osv. Då har de grovfoder i boxarna redan och får kraftfoder när alla kommit in.

Mockar gör var och en när man hinner, vi är tre i stallet och har inget system för vem som gör vad utan alla hjälps åt. Vid mockning läggs grovfoder i boxarna. Rider gör vi också när vi hinner beroende på arbete osv. Våra får mkt grovfoder i princip fri tillgång det är inte många timmar om dagen som de står utan.
 
Hur är en dag i stallet för er?

Hur mycket & vad äter era hästar på morgonen,
när sker ert utsläpp,
äter era hästar i hagen,
när sker ert insläpp,
när gör ni iordning hästarna & vad använder ni,
när rider ni,
vad gör ni efter passet,
när fodrar ni,
när mockar & städar ni,
när ger ni era hästar godis,
när kvällsfodrar ni,
osv osv.

Skriv så mycket ni kan från morgon till kväll, intressant att veta era rutiner! :grin:

Jag arbetar med hästar och mina dagar ser lite olika ut, då vi har ca 75hästar på gården. Inackorderingar, egna hästar, träningshästar, unghästar.. ja hästar i alla åldrar och för olika ändamål, dock endast islandshästar. Vissa dagar går till målning, staket osv (alltid något att "renovera" eller göra om), ibland mycket hantering av föl/unghästar. Men ska försöka beskriva en någorlunda "vanlig" dag ;)

Går ut till stallet 8.00 och tar ut hästar, fodrar, mockar till våra egna hästar, fyller vatten till de som behöver, kollar till unghingstarna och sopar. Klar med stallet ca 9.30 om jag är ensam. Alla hästar äter ute.

Efter morgonstallet börjar jag rida mina träningshästar. Har oftast samma utrustning till alla, eller olika träns bara (samma sadel, ev någon annan till nån häst som inte kan ha min). Hästarna borstas av och kratsas hovar innan ridning. Efter ridning duschas de svettiga hästarna och alla hästar får skydd från knott, men olika mycket (vissa sprayas bara lite med flugmedel och andra måste man smörja in helt) :) Hästar i träning får mineraler och salt efter ridning. Ev. kraft om någon behöver..

Jag rider fram till 12.00
Äter själv lunch, hästarna har gräs i hagen så får inget då.

Fortsätter rida efter lunchen, gör lite småjobb som ex. lagar något staket, krattar... Har ibland ridlektioner på em/kväll .
Fodrar alla och tar in våra egna hästar som ska in (en tävlingsvalack och en hingst) kl 18.00.
Av alla 75hästar står ca 5-10st på box, resten hålls på lösdrift ute :) ägarna tar in hästarna och mockar själv. Personal i stallet släpper ut och sköter alla fodringar.
 
Hur mycket & vad äter era hästar på morgonen?
Min häst äter ingenting på morgonen, mer än höet då och det får hon när hon går ut.

När sker ert utsläpp?
Utsläppet ingår i hyran, och det är stallägaren som släpper ut varje dag. Jobbar hon går hästarna ut vid sex, är hon ledig får de stå inne någon timme extra.

Äter era hästar i hagen?
Endast hö för min del. Nu på sommaren när hästarna går ute dygnet runt äter de hästar som behöver kraftfoder det ute, men min har inte det behovet.

När sker ert insläpp?
Det är lite olika. Än så länge går de ute dygnet runt, och sen kommer de väl börja gå in framåt kvällen (20-21 kanske), på vintern går de in vid 17-18, lite beroende på väder och vind.

När gör ni i ordning hästarna & vad använder ni?
Oftast rider jag på eftermiddagen eller kvällen, och då brukar jag börja med att hämta in hästen, borsta, kratsa hovar, på med benskydd, sadel, klä på mig själv och sist tränset.

När rider ni?
Som sagt, nästan alltid eftermiddagar eller möjligen kvällar (nu medan det fortfarande är ljust om kvällarna). Jag pluggar på distans, så jag har lättare att rida på dagtid än någon som jobbar.

Vad gör ni efter passet?
Tar av utrustningen, borstar/svampar av hästen, släpper ut henne i hagen igen (om det inte är så sent att hon kan gå direkt in i boxen, men det händer kanske två gånger/år). Borstar av schabrak och benskydd, putsar sadel och träns. Sopar golvet, om inte hästarna är inne. Släcker och byter om.

När fodrar ni?
Hästarna har fri tillgång på hö ute om dagarna, de får ett mål när de kommer in på kvällen och lite beroende på hur dags det är så får de eventuellt ett mål senare på kvällen också.

När mockar & städar ni?
Mockningen ingår i hyran. Jag sopar alltid stallgången när jag är klar och kollar så min häst har vatten, annars så sköter stallägaren det mesta.

När ger ni era hästar godis?
Aldrig. Hon börjar lätt tigga.

När kvällsfodrar ni?
Det beror lite på när hästarna gick in. Går de in vid 21 får de inget mer mål efter det. Går de in vid 17-tiden kvällsfodras de givetvis senare under kvällen.
 
Hur mycket & vad äter era hästar på morgonen,
Väldigt olika, ingen av hästarna har helt lika foderstat..förutom ute då har alla fri tillgång på nätat silage.
Inne serveras ev kraftfoder före utgång och sedan ensilage i hagen som sköts av varje hästägare, dvs är färdiggjort i hagen
när sker ert utsläpp,
Senast i hagen kl 8, men kan gå ut 5-6 ibland också
äter era hästar i hagen,
Ja, de har fri tillgång
när sker ert insläpp,
Intag tidigast 20 om det inte är dåligt väder. Kan gå ute till 23 även om vi har satt "ute till 20-22", vi brukar inte ha någon panik på exakta tider och prioriterar lång utetid
när gör ni iordning hästarna & vad använder ni,
Gör iordning, när? Beror ju helt på vad som ska göras
när rider ni,
Inte alls för tillfället pga skadad häst men annars 5-7 dagar per vecka, olika tider varje dag oftast kväll dock
vad gör ni efter passet,
Tar av alla saker, borstar, kollar igenom, ev svampar av och förbereder för antingen hage eller box
när fodrar ni,
2ggr per dag - morgon och kväll. Ute fritt, inne individuell ensilagegiva plus ev kraft
när mockar & städar ni,
Mocka dagligen och städar när det ser skitigt ut/lämnar stallet rent
när ger ni era hästar godis,
Är väl ingen riktig rutin..men när jag känner för det typ
när kvällsfodrar ni,
Vid 20-23
 
Senast ändrad:
Hur mycket & vad äter era hästar på morgonen?
just nu är det 2-3kg hö som de får i hagen vid 6 tiden
När sker ert utsläpp?
vid kl 6
Äter era hästar i hagen?
hö, gräs, grenar
När sker ert insläpp?
mellan 21 och 23 oftast.
När gör ni i ordning hästarna & vad använder ni?
innan ridning så är det magic brush, rotborste och hovkrats jag använder främst. ska vi iväg så är det finborste och borstning av svans och man som blir också.
har vanligtvis benskydd på alla 4, träns, sadel och rider jag ut så har vi martingal.
När rider ni?
när jag har tid/ lust :p, ibland så är det innan jobb vid 7 tiden och ibland efter jobb vid 5 tiden, sommartid så rider jag gärna sent på kvällen och vintertid så rider jag gärna mitt på dagen eller på morgonen.
Vad gör ni efter passet?
spolar av hästen, borstar bort svettränder och släpper ut i hagen igen. spolar av och tvättar utrustningen och städar upp i gången. brukar mocka efter ridningen om jag har ork.
När fodrar ni?
morgon och kväll vid in/utsläpp så får de hö. kraft får de på kvällen också. vintertid så får de lunch hö mellan 12 och 16 beroende på hur jag jobbar.
När mockar & städar ni?
oftast så blir det innan insläpp = vid 20-21 tiden :o, men sopar efter hästarna när de varit i gången också.
När ger ni era hästar godis?
när de varit duktiga, eller när de bara ser söta ut ^_^.
När kvällsfodrar ni?
vid kl 21-23 de får då kraft och hö.
 
Våra är fortfarande ute på nätterna men annars ser det ut såhär:

Hur mycket & vad äter era hästar på morgonen,
Står på halm som hon Pillar med hela tiden och får hö i SMHN vilket gör att hon oftast har hö kvar på morgonen så vid 7-8 får hon 500 gram St Hippolyte Struktur E

när sker ert utsläpp,
När dom har ätit upp kraften.

äter era hästar i hagen,
Ja som det är nu har dom lite gräs å träd att pyssla med, senare kommer de att få hö i hagen

när sker ert insläpp,

Det beror på väder och vind men mellan 15-18

när gör ni iordning hästarna & vad använder ni,
Antar att du menar till ridning?
Jag masserar med gummiskrapa ordentligt hela hästen sen ryktar jag och borstar ur man och svans. Kratsar alltid hovarna direkt när dom kommer in så det är redan gjort.

när rider ni,

Brukar bli innan 8 eller efter 18.

vad gör ni efter passet,

Borstar/spolar av, beroende på hur svettig hon blivit
Stretchar henne och eventuellt på med liniment

när fodrar ni,

Frukost: 6-8, Kraftfoder
Lunch: 15, Hö i hagen (ev inne)
Intag: 15-18 Kraftfoder+Hö
Kväll: 19-23 Kraftfoder+ Hö

när mockar & städar ni,

Jag mockar inte själv men det brukar mockas innan de går in och sen igen vid kvällsfodring
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 816
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej Hur har ni lagt upp schema för in/utsläpp, vatten i hagen mm..? Vi är nu två stycken som har hästar på box. Har fram tills nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 788
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 639
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag undrar vad som är rimligt att få betalt (eller inte få betalt?) per dag för att sköta någon annans hästar? Detta är vad som ingår: -...
2
Svar
34
· Visningar
4 332
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp