Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade inte valt en sele som gå tvärs över bogen då de hindrar rörelserna.Jag letar efter en bra sele till schäfervalp, men har inte hittat nån som jag vågat köpa än. Funderar mellan hurtta bröstsele inte
y-selen och en julius-k9 IDC power sele. Är någon av dom bra och vilken isåfall eller finns det nån bättre?
Hunter vario rapid använde jag till min wachtel. Otroligt ställbar och han kunde ha den länge. Jag skulle inte rekommendera en bröstsele till valp, det hindrar deras rörelsemönster och är lätt att de kan komma ur.Jag letar efter en bra sele till schäfervalp, men har inte hittat nån som jag vågat köpa än. Funderar mellan hurtta bröstsele inte
y-selen och en julius-k9 IDC power sele. Är någon av dom bra och vilken isåfall eller finns det nån bättre?
Hunter vario rapid använde jag till min wachtel. Otroligt ställbar och han kunde ha den länge. Jag skulle inte rekommendera en bröstsele till valp, det hindrar deras rörelsemönster och är lätt att de kan komma ur.
Totalt värdelösa tycker jag K9 är - oavsett sort. Dom hämmar oavsett frambenens rörelserHåller med Wingates och Snurrfian om att inte ta en vanlig bröstsele med rem tvärs över bröstet.
Selen ska inte störa rörelsefriheten för frambenen.
Men jag blir lite nyfiken på Julius K9-selen. Den har ju rem över bröstet men i en annan vinkel än vanliga bröstselar. Finns ju även dragselar med rem över bröstet. Någon som har erfarenhet av K9? Jag ser dem på andra hundar ibland, och jag är alltid på jakt efter den perfekta selen så jag passar på att fråga.
Till TS - Köp en ställbar som du kan ha så länge som möjligt!
Satsa på Ruffwear till vuxen hund.
Visa bifogad fil 44868
Håller med Wingates och Snurrfian om att inte ta en vanlig bröstsele med rem tvärs över bröstet.
Selen ska inte störa rörelsefriheten för frambenen.
Men jag blir lite nyfiken på Julius K9-selen. Den har ju rem över bröstet men i en annan vinkel än vanliga bröstselar. Finns ju även dragselar med rem över bröstet. Någon som har erfarenhet av K9? Jag ser dem på andra hundar ibland, och jag är alltid på jakt efter den perfekta selen så jag passar på att fråga.
Till TS - Köp en ställbar som du kan ha så länge som möjligt!
Ska googla tack för förslagetVisa bifogad fil 44956
Vi har dessa från ezydog. Medföljer även en bälteshållare så dom ska vara ok att använda som bilsele. Vi har dock bur så vi har aldrig använt dom som det.
Jag hade valt en sådan här som är mycket(!) ställbar, inte hindrar rörelserna och dessutom är billig:
Finns i många olika färger hos Dogmania, men liknande selar går att köpa lite överallt.
Längst ner på dogmanias sida så finns storleksguide https://dogmania.se/sv/artiklar/dogman-justerbar-h-sele-med-reflex-peridot.htmlKollat på selen men hittade ingen storleksguide, kanske dålig på att leta.