En bra sele

Zony

Trådstartare
Jag letar efter en bra sele till schäfervalp, men har inte hittat nån som jag vågat köpa än. Funderar mellan hurtta bröstsele inte
y-selen och en julius-k9 IDC power sele. Är någon av dom bra och vilken isåfall eller finns det nån bättre?

Jag letar efter en bra sele till schäfervalp, men har inte hittat nån som jag vågat köpa än. Funderar mellan hurtta bröstsele inte
y-selen och en julius-k9 IDC power sele. Är någon av dom bra och vilken isåfall eller finns det nån bättre?
Hunter vario rapid använde jag till min wachtel. Otroligt ställbar och han kunde ha den länge. Jag skulle inte rekommendera en bröstsele till valp, det hindrar deras rörelsemönster och är lätt att de kan komma ur.

Jag hade valt en sådan här som är mycket(!) ställbar, inte hindrar rörelserna och dessutom är billig:

2659.jpg

Finns i många olika färger hos Dogmania, men liknande selar går att köpa lite överallt.

Jag är väldigt förtjust i våra selar från Dog Copenhagen. Dock är de inte särskilt billiga, så kanske hade satsat på det när hunden vuxit lite mer. Dock är de väldigt ställbara, den som heter Air tycker jag är lättast att hitta rätt storlek i.

Tack för svar, hade det lite på känn att dom skulle kunna komma ur selen. Jag ska googla runt på selerna ni rekommenderar, vill ha en som sitter bra och inte stör valpen.

Hunter vario rapid använde jag till min wachtel. Otroligt ställbar och han kunde ha den länge. Jag skulle inte rekommendera en bröstsele till valp, det hindrar deras rörelsemönster och är lätt att de kan komma ur.

Kikade på deras sele när jag funderade på k9 selen, Blir nog att beställa den🙂

Eller en feel active neoprene, den verkar rätt ställbar och finns på lokala djuraffären så kan prova den och se hur den ser ut att sitta på honom.

Håller med Wingates och Snurrfian om att inte ta en vanlig bröstsele med rem tvärs över bröstet.
Selen ska inte störa rörelsefriheten för frambenen.

Men jag blir lite nyfiken på Julius K9-selen. Den har ju rem över bröstet men i en annan vinkel än vanliga bröstselar. Finns ju även dragselar med rem över bröstet. Någon som har erfarenhet av K9? Jag ser dem på andra hundar ibland, och jag är alltid på jakt efter den perfekta selen så jag passar på att fråga.

Till TS - Köp en ställbar som du kan ha så länge som möjligt!

Håller med Wingates och Snurrfian om att inte ta en vanlig bröstsele med rem tvärs över bröstet.

Men jag blir lite nyfiken på Julius K9-selen. Den har ju rem över bröstet men i en annan vinkel än vanliga bröstselar. Finns ju även dragselar med rem över bröstet. Någon som har erfarenhet av K9? Jag ser dem på andra hundar ibland, och jag är alltid på jakt efter den perfekta selen så jag passar på att fråga.

Totalt värdelösa tycker jag K9 är - oavsett sort. Dom hämmar oavsett frambenens rörelser :)

7C51A79D-DCEA-479D-9A61-0269AEA9AAB3.webp

Vi har dessa från ezydog. Medföljer även en bälteshållare så dom ska vara ok att använda som bilsele. Vi har dock bur så vi har aldrig använt dom som det.

Det var därför jag funderade på just k9 och blev rekommenad att köpa k9 för att den har en annan vinkel. Har dock lagt den funderingen på hyllan då jag är tveksam till att den inte ger bogfrihet trots vinkeln.

Jag har tänkt kolla på lokala djuraffären med hunden så kan jag testa vilken sele som passar valpen bäst. Ska köpa en som är ställbar så kanske den passar ett tag.

Jag hade valt en sådan här som är mycket(!) ställbar, inte hindrar rörelserna och dessutom är billig:

2659.jpg

Finns i många olika färger hos Dogmania, men liknande selar går att köpa lite överallt.

Kollat på selen men hittade ingen storleksguide, kanske dålig på att leta.

Vet inte om det är ok att lägga in bilden men moderator får ta bort bilden om det inte är tillåtet.

Funderar på köpa denna sele tills valpen vuxit klart, nån som testat denna sele och är den bra?
Screenshot_20200204_014842_com.android.chrome~2.webp

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar