En bra sadel

Pathmaker

Trådstartare
Hej!
Hade en fin sadel till min islandsvalack men den blev för liten. Tog beslutet och skaffade mig en barefoot lexington. Tyvärr känner jag att jag inte kan rida som jag vill i den och saknar den gamla sadeln med bom. :(
Är det någon som vet om en bra sadel till isisar, som inte kostar alltför mycket, som är bra och som är enkel att få tag på?

Hur är det med sadlarna ifrån Hööks och Börjes? T ex.
Tänker mest på att dem är enkla att få tag på.
Men kom gärna med andra förslag. :laugh:

Tacksam för svar.

Sv: En bra sadel

Jo det förstår väl jag också :p men det är aldrig fel att höra sig runt och kolla lite märken och ställen där man kan få tag i dem :)

KI Tölt finns på Börjes. Skön sitta i (provat en ggn), bra pris. Kan ju vara värt se om den passar hästen och dig.

Kl
Fick tips av en bekant om en tjej som säljer begagnade sadlar i olika prisklasser. Hon plockar med sig ett par, åker hem till dig och provar ut en sadel tillsammans med dig som passar. Tänkte höra med henne också.

Alltid skönt när man kan få lite hjälp när man annars är rätt usel på sadlar :p

Den keflavik som Börjes har, har jag provat innan på en häst. Också en riktigt go sadel egentligen. Kanske hade vart nåt.

För att få en bra ridupplevelse och utvecklas i din ridning tror jag att det är lika viktigt att sadeln passar dig som att den passar hästen - det vill säga otroligt viktigt! Men det är så svårt. Vissa kentaursadlar kostar relativt lite men är helt okej sadlar, lite hårda för min smak men jag jämför med min hrimnir softseat... ändå helt okej och man sitter faktiskt rätt bra i dom så det är mitt tips! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Söker efter en sadel till min islandshäst. Har just nu en äldre zaldi isafold, som jag sitter okey i, men som är för vid för henne. Har...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Jag har precis bytt mobil och det är dags att pensionera den gamla på ett värdigt sätt. Den är 7 år gammal(Iphone SE) och enklast är väl...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama