En bra korsning för hoppning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Izah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 965
I

Izah

Vad kan man korsa en New forest med S linje för att få fram en bra d-ponnyhoppare? En liten halvblodshäst har jag hört är bra på att hoppa, men även araber.

Sv: En bra korsning för hoppning

Vad kan man korsa en New forest med S linje för att få fram en bra d-ponnyhoppare? En liten halvblodshäst har jag hört är bra på att hoppa, men även araber.

Jag hade använt mig av Fabian xx som finns på stuteri K2 i skåne.

En liten halvblodshingst som är godkänd i ASRP är Minotaurus. Vet inte riktigt hur hög han är. Men det går att kolla på asrp.se :idea:

Varför inte hitta en bra New Forest-hingst??? Poetic-stuteriet har ju fantastiska hingstar för alla dicipliner. Det känns lite säkrare på vad man får än att "expimentera" med halvblod.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
851
Senast: Oknytt
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
262
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 670
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka