En av våra snabbare sittvagnar????

FjordingCarlA

Trådstartare
Vi är mitt i stadiet av att införskaffa lite utrustning till bullen i ugnen, och lusläser alltifrån Råd & Röns barnvagnstester och tillverkarnas reklambroschyrer. Men får man formulera sig hur som helst?
-"B*io R*ce en av våra snabbare sittvagnar", jag trodde det berodde på vilken motor man hade, t.ex. galen farsa med långa ben. :banana:
Idag har jag lärt mig att vi behöver en snabb, enkel, teleskopisk modell, då de med vikbart styre ger för kort avstånd för mig till barnvagnen = dåligt utnyttjande av god motor.

Offroaddäck förresten, finns det ngn extramotor på vagnen?:idea:
Själv trodde jag det berodde på hjuldiameter och däcksbredd, ja, ja, det är så lite man vet. :angel:
Själv funderar jag på att bygga om barnvagnen så den får en pendlande boggie, men då får jag låta bli kompaktmodellerna:devil:
 
Senast ändrad:
Sv: En av våra snabbare sittvagnar????

Välkommen till djungeln! Mitt tips är att köpa en beg liggvagn/kombi vagn och sedan känna efter vilka behov ni har...

Har ni bil och åker mycket bil, går vagnen in i bilen och går det in mera saker då vagnen står där.
Åker ni buss, tunnelbana, spårvagn eller pendeln, går vagnen in där, är den smidig att köra i rulltrappor osv...
Eller kör ni mycket i skog och mark, lervälling, plöjda åkrar, ja då krävs det lite extra av vagnen...
 
Sv: En av våra snabbare sittvagnar????

det ÄR en djungel!!!! Vi älskar vikbart och vändbart styre, hade inte klarat av teleskop.... det enda jag kommer på... på rak hand är väl dunderklumpiga emmaljungas som har vändbart och teleskop.... edge duo eller vad den heter.... den är ju ganska tung och tar plats.... men en fördel är nog att den är hög sen som sittvagn i jämförelse med den vi har tex (teutonia mistral sport) man får gode ont i ryggen av låg sittvagn vill jag påstå....

smidig vagn med teleskop skulle väl vara bugaboo cameleon, svindyr och vill nog inte funka SÅ bra på landet och offroad? fast jag vet inte, här i norrbotten har jag inte sett en enda men i sthlm är det nästan det enda man ser!

Jag kom fram till att tyngden inte spelade roll på vagn då jag behöver förbränna fett så ju tyngre desto bättre *skratt*
 
Sv: En av våra snabbare sittvagnar????

Numera säger jag också KÖP BEGANGNAT, fast titta gärna igenom vad ni vill ha så att ni hittar rätt i begangnat djungeln. Men det finns nästan oanvända vagnar till salu på blocket. Oanvända därför att barn/bebisar har olika behov. Vi köpte en sprillans ny barnvagn som bebisen vägrade ligga i pga kolik. Sålde vagnen oanvänd och gjorde givetvis en förlust.

Numera letar vi också på blocket när vi behöver något!
 
Sv: En av våra snabbare sittvagnar????

tillägger: våran är också begagnad :) 2000 kr för något som 6 mån innan hade kostat 8000 kr :)
 
Sv: En av våra snabbare sittvagnar????

Jag kom fram till att tyngden inte spelade roll på vagn då jag behöver förbränna fett så ju tyngre desto bättre *skratt*

tyngden spelar roll om man lyfter vagnen in och ut ut bilen ofta och har haft foglossning eller ont i ryggen...
 
Sv: En av våra snabbare sittvagnar????

Välkommen till djungeln! Mitt tips är att köpa en beg liggvagn/kombi vagn och sedan känna efter vilka behov ni har...
Vi börjar fundera åt det hållet:bow:

Har ni bil och åker mycket bil, går vagnen in i bilen och går det in mera saker då vagnen står där.
På KingCabflaket ryms det massor:devil:

Åker ni buss, tunnelbana, spårvagn eller pendeln, går vagnen in där, är den smidig att köra i rulltrappor osv...
Finns inget sånt där vi bor

Eller kör ni mycket i skog och mark, lervälling, plöjda åkrar, ja då krävs det lite extra av vagnen...
Yes precis exat beskrivning av vart vi bor:rofl:
 
Sv: En av våra snabbare sittvagnar????

Blocket är ett hett tips! Eller den lokala tidningen, det brukar vara bra att titta på vagnen själv innan man köper, man kan ha lite olika åsikter om vad "perfekt skick" innebär... :eek: :D
 
Sv: En av våra snabbare sittvagnar????

Har en Emmaljunga edge duo, har inte provat någon annan men jag säger bara - underbar!

Vi går (nästan) över stock och sten med den, fixar rejäla grusväger,vattenpölar och mycket snö och den är kalas bra och min karl är lång 190 cm och har lååånga ben och han kan stapla på rätt snabbt och har ändå benutrymme! Guld värt!

Köpte begagnad av kompis, kolla på blocket annars!
 
Sv: En av våra snabbare sittvagnar????

Blocket ttittas det på dagligen nu :D
Blev lite större utbud sen vi kom på att vi kunde be hans mamma eller bror nere i Stockholm att titta på eventuella vagnar med :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp