En ängel har flugit hem

R8n

Trådstartare
Varje gång jag läser en sådan här tråd har jag alltid varit glad över att mina katter är såpass unga.
Men idag visade det sig att även unga katter passerar regnbågsbron.

Sedan Februari i år så har katten Baloo kräkts av och till.
En dag i slutet av månaden började han spy rosa dvs blodblandat slem.
Givetvis kontaktades veterinär och han fick vätska + pencillin.

Ett par dagar senare börjar han spy blodblandat igen, en annan veterinär kontaktas och han får speciellt torrfoder.

Några veckor går och han kräks nästintill varje natt, både hårbollar och mat, detta är runt Maj/Juni.

Magmedicin mot magkatarr sätts in, 1 tablett/dag

Detta funkar och efter 1½ månad senare beslutas att han ska få tablett varannan dag istället.

Det fungerar också hyffsat, fortfarande kommer det upp en hel del hårbollar men ingen mat.

Igår kväll hände det som inte fick hända. Han började spy blod mycket blod.
Han fick även diarée som bestod av rent blod :cry:

Då bestämde vi oss för att sluta kämpa och låta honom somna in, då vi och veterinären ansåg att han inte levde ett värdigt liv med magont och kräkningar. Han började även bli på snudd underviktig.

000_1154.jpg

R.I.P Baloo
2005-07-?? - 2008-11-27

Du hittades övergiven 4 veckor gammal, men redan då var du underbar som du kom att bli i ditt korta liv. Många tårar fälls för dig.
Tack för att du höll mig sällskap i sängen och förlåt för de gånger jag sparkat dig i sömnen.

Sov gott lilla kissemiss :love:

Sv: En ängel har flugit hem

Det jobbiga är att den andra katten bara går och skriker efter honom. Och hunden bara sover, den vill inte äta.

Inte trodde man att saknaden efter ett djur kunde vara såhär stor :cry:

Sv: En ängel har flugit hem

Fy va tråkigt :cry: men de va ett bra beslut du fattade dom 9 liven va förbrukade. kanske ska skaffa en ny katt kompis? så kanske du å djuren får lite annat å tänka på. kramar

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 339
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 173
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 079
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar