En äldre katt acceptera en ny?

K

karatefisken

Nu börjar vi fundera på att inskaffa en katt till. Vi har nu en stor 10 årig hane kastrerad. Men vad för katt ska vi sikta in oss på? en hona eller hane? yngre eller äldre?

Tacksam för alla tips!:banana:

Sv: En äldre katt acceptera en ny?

för min katt var det enklare att acceptera en kattunge, den utgjorde inte lika stort hot som en vuxen

Sv: En äldre katt acceptera en ny?

Kattungar är tveklöst lättast att introducera till äldre katter. Kastrerade hankatter upplever jag dessutom som dom mest toleranta. Könet spelar nog mindre roll så länge den yngre katten ännu inte är könsmogen.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25