Emin B vitamin

S

supergladis

Är det någon av er som använder den sorten?
Måste erkänna att jag provat att smaka på den själv och tyckte den var besk och äcklig. Den smakade inte alls sött som Kraffts B-vitamin. Kommer hästen verkligen att äta Emin B-vitamin?
 
Sv: Emin B vitamin

Varför ge emins? Den är billigare men man måste ge mer. har för mig att man rekomendationen är 30 ml för emin och 10 ml för mustang som jag har. så räknar man på det är emins dyrare.
 
Sv: Emin B vitamin

Har haft den en gång och tycker precis som du att den smakar dåligt:D Däremot shy-feeder,mums:)
 
Sv: Emin B vitamin

Naggur skrev:
Varför ge emins? Den är billigare men man måste ge mer. har för mig att man rekomendationen är 30 ml för emin och 10 ml för mustang som jag har. så räknar man på det är emins dyrare.

Jo det stämmer 30 ml måste man ge till stor häst. Krafft gav jag 20 ml per dag av. Jag kan tyvärr inte köpa mustang för det finns ingen återförsäljare där jag bor. Ska jag köpa Krafft igen måste jag köra 3 mil för att köpa så det blir väldigt dyra vitaminer det.
 
Sv: Emin B vitamin

Immer skrev:
Båda mina hästar äter Emins B-vitamin utan några problem.

Immer

Va bra! Då hoppas jag att min häst gör det också. Jag ska röra ner dom i betfor så slinker dom nog ner.
 
Sv: Emin B vitamin

majblomma skrev:
Har haft den en gång och tycker precis som du att den smakar dåligt:D Däremot shy-feeder,mums:)

Shy-feedern smakar sött och bra (den har jag smakat på också :rofl: )! Jag köper den i stället om han ratar Emin.
 
Sv: Emin B vitamin

du råkar inte ha vägarna förbi den affären nån gång? men där du köper... vilka sorter säljer dom där?
 
Sv: Emin B vitamin

Jag använde Emins B-vitamin, innan jag fick ordning på min foderstat med Vete och bryggerijäst istället. Hästarna äter det utan problem.

Det är hästmat och inte människoföda..;)
 
Sv: Emin B vitamin

Jag tycker emins produkter överhuvudtaget är mycket bra. Kraffts produkter tex vitaminer är så jäkla mycket vatten i. Jag ger till och med min kräsna hund emins b-vitaminer. Pälsen har aldrig varit så bra. Håller med mul, det är hästmat. Prova foderjäst i stället (samma som bryggerijäst) Mina hästar har slukat dem.
 
Sv: Emin B vitamin

Naggur skrev:
du råkar inte ha vägarna förbi den affären nån gång? men där du köper... vilka sorter säljer dom där?

Jo jag åker förbi där ibland men det blir tyvärr inte så ofta. Där jag köpte Emin säljer de även Shy Feeder och jag kommer även köpa den om han inte äter Emin.
 
Sv: Emin B vitamin

Tack för alla svar!
Jag kanske ska prova jäst i stället! Det lovar jag att inte smaka på för det luktar för jävlit! :smirk:
 
Sv: Emin B vitamin

Jag ger mina hästar Emin o det fungerar alldeles utmärkt, förutom att den är mkt billigare än SF så innehåller Emin 7 olika sorters b-vit o SF bara 4
 
Sv: Emin B vitamin

Mina hästar äter också emins b-vitamin vid fällning och det har aldrig varit några problem. Jag ger lite mer än vad jag gjorde av Shy Feeder, men får tillfredsställande resultat för mindre pengar.
 
Sv: Emin B vitamin

nu har jag inte kollat på innehållsförteckningen på flaskorna men på av mustangs b-vitamin ska man ge typ 10 ml. men av shy feeder och emin ska man ge 30 ml. då måste väl dom innehålla massa annat skit som dom spär ut med eftersom man måste ge så mycket mer? Har för mig att det till och med att man skulle ge 60 ml, 30 ml morgon och kväll av shy feedern.
Jag kan inte säga att jag märker någon större skillnad när jag ger b-vitamin. inte av något märke. har gett dom flesta tror jag. men jag har e.vitamin av mustang åxå och märker en enorm skillnad! jag köpte en sadel i januari till min unghäst som jag då hade ridit i ca ett halvår. började i februari ge honom e-vitaminer. nu har han musklat sig så mycket att han inte kan ha sadeln längre. å jag har inte tränat hårt.
 
Sv: Emin B vitamin

Jag rekomenderar inte jäst. visst de kanske fungerar men de e jobbigt att hålla på med och man ska ge ganska mycket. mycket enklare att bara skvätta i lite b-vitamin.
 
Sv: Emin B vitamin

Tack för alla svar!
Tänkte bara berätta att min pålle åt glatt upp Emins B-vitaminer! :rofl:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
552
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 658
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 812
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp