Emilias hö stals från åkern: ”Någon har sprungit över gärdsgården”

Det måste ju tagit timmar att samla ihop och säcka och bära i väg detta. Låter osannolikt om det är hälften av två hästars vinterfoder, då pratar vi ju typ 2 ton.

Det måste ju tagit timmar att samla ihop och säcka och bära i väg detta. Låter osannolikt om det är hälften av två hästars vinterfoder, då pratar vi ju typ 2 ton.
Lite vad jag tänkte. Det är ju inte som att sno ett par påsar till kaninerna. Det är en stora volymer stor volym och en massa jobb att hantera manuellt. Och det ska ha skett medan de åt lunch. Var det en hel arme tjuvar?

Lite vad jag tänkte. Det är ju inte som att sno ett par påsar till kaninerna. Det är en stora volymer stor volym och en massa jobb att hantera manuellt. Och det ska ha skett medan de åt lunch. Var det en hel arme tjuvar?
Vad jag förstod så höll de inte på med höet utan upptäckte efter lunchen att några strängar behövde krattas ihop. Det var när de kom längre från huset de upptäckte stölden. Det kan ju hunnit fyllas några vagnar, räcker ju med en större presenning för att snabbt dra undan och sedan lasta utom synhåll.

Usch, jag skulle aldrig ha samvete att ställa någon annans foder till mina hästar. :(
Jag hade eget hö och foder förutom att jag betalade foder och hö enligt kontrakt, sista åren med Tina. Jag sa också då, att hon måste gå själv de timmar när det fodrades så hon fick sitt foder. Det var inga problem, jag, stallägaren och två andra placerade henne i paddocken när det fodrades.

Men i stallet stod en kvinna med fyra hästar, som betalade stallhyra när hon hade råd och hon släppte alltid sina hästar med Tima, vilket var ursprungliga anledningen till att hon rasade i vikt. Det försvann även mängder av hö från mig....

Till sist tröttnade även stallägaren och kvinnan flyttade.

Så det finns underligt folk... som inte kan skilja på mitt och ditt, samt respektera andras djurs hälsa och mående.

Min exmake och jag hyrde en gång ett hus och ett halvt stall av ett gift par.
Frun stal hö av sina inackorderingar och tjuvlånade min utrustning, bl.a. en fin sele.
Hyran var dessutom hög, 14000:- i kallhyra år 1991.
Det finns folk till allt.
Vi köpte egen gård och flyttade.

Mannen skiljde sig från den frun och deras gård såldes kort därefter.
Han var inte road, om man säger så.
När han frågade om jag menade att hustrun ljög, så svarade jag ja och räknade upp lögnerna.
Kort efter det så slutade han att komma hem.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
24
· Visningar
2 531
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 619
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 262
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lyckades få en konsultation hos en efterfrågad hälsoperson som är expert på kvinnohälsa. Det var väldigt givande! Trots att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 486
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka