- Svar: 13
- Visningar: 1 773
”Jag kom ut och ser att hösträngarna inte ligger där de ska...”, berättar hon om stölden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite vad jag tänkte. Det är ju inte som att sno ett par påsar till kaninerna. Det är en stora volymer stor volym och en massa jobb att hantera manuellt. Och det ska ha skett medan de åt lunch. Var det en hel arme tjuvar?Det måste ju tagit timmar att samla ihop och säcka och bära i väg detta. Låter osannolikt om det är hälften av två hästars vinterfoder, då pratar vi ju typ 2 ton.
Vad jag förstod så höll de inte på med höet utan upptäckte efter lunchen att några strängar behövde krattas ihop. Det var när de kom längre från huset de upptäckte stölden. Det kan ju hunnit fyllas några vagnar, räcker ju med en större presenning för att snabbt dra undan och sedan lasta utom synhåll.Lite vad jag tänkte. Det är ju inte som att sno ett par påsar till kaninerna. Det är en stora volymer stor volym och en massa jobb att hantera manuellt. Och det ska ha skett medan de åt lunch. Var det en hel arme tjuvar?
Jag hade eget hö och foder förutom att jag betalade foder och hö enligt kontrakt, sista åren med Tina. Jag sa också då, att hon måste gå själv de timmar när det fodrades så hon fick sitt foder. Det var inga problem, jag, stallägaren och två andra placerade henne i paddocken när det fodrades.Usch, jag skulle aldrig ha samvete att ställa någon annans foder till mina hästar.
Troligen någon med rundbalsmaskin som snabbt balat och kørt bort det. Då tar två ton inte lång stund.Det måste ju tagit timmar att samla ihop och säcka och bära i väg detta. Låter osannolikt om det är hälften av två hästars vinterfoder, då pratar vi ju typ 2 ton.
Det är inte så den bestulna beskriver spåren. Hon ser spår av att de tagit sig över gärsgården och packat i säckar.Troligen någon med rundbalsmaskin som snabbt balat och kørt bort det. Då tar två ton inte lång stund.
Gissar att du inte lyssnat på inslaget.Troligen någon med rundbalsmaskin som snabbt balat och kørt bort det. Då tar två ton inte lång stund.